۰ نفر

توصیه مهم برای کنکوری‌ها

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبر: 835589
توصیه مهم برای کنکوری‌ها

۲ هفته به روز برگزاری آزمون سراسری باقی مانده و برخی داوطلبان روزهای پایانی را با استرس می‌گذرانند، مشاوران آموزشی معتقدند که راهکارهایی برای کاهش استرس داوطلبان وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نام «کنکور» در کشور ما از سال‌ها پیش با استرس همراه بوده است، جوانان کشورمان کنکور را آزمونی برای تعیین سرنوشت‌شان می‌دانند و از این رو با نزدیک شدن به این آزمون استرس بسیاری را تجربه می‌کنند.

در حالیکه مشاوران آموزشی بر این عقیده اند که کنکور تنها راه تعیین سرنوشت نیست و قبول نشدن در کنکور نیز چیزی از ارزش‌های جوان یک خانواده کم نمی‌کند، البته مسؤولان نیز برای کاهش این استرس جوانان تمهیداتی اندیشیدند که یکی از این تمهیدات ۲ نوبت کردن کنکور در سال بوده است.

البته وجود صندلی‌های خالی در رشته و دانشگاه‌های مختلف نیز سبب شده تا استرس کنکور کمتر شود، اما همچنان برخی داوطلبان آزمون سراسری برای کسب صندلی مورد نظر خود در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان با استرس مواجه می‌شوند.

مشاوران، والدین را از موثرترین عوامل برای کاهش استرس فرزندان‌شان می‌دانند و معتقدند والدین باید در روزهای نزدیک به کنکور باید با اطمینان دادن، تشویق کردن و آرام کردن فرزندانشان از میزان اضطراب آنان بکاهند و به آنان بفهمانند که تنها تلاش آنان در کنکور برایشان اهمیت دارد نه نتیجه آن.

همچنین خود داوطلبان می‌توانند با انجام کارهایی که برایشان آرامش بخش است مانند خواندن دعا یا گوش دادن به موسیقی استرس خود را کاهش دهند.

مشاوران براین عقیده اند که داوطلبان کنکور باید خود را در شرایط عادی تصور کنند و تصویرسازی‌های مثبت برای خودشان داشته باشند و به مسائل منفی فکر نکنند.

داوطلبانی که به دستور پزشک از داروهای ضداسترس و تمرکززا استفاده می‌کنند داروهای خود را قطع نکنند تا اضطراب و استرس آنها تشدید نشود.

مصرف چای سبز و گل‌گاوزبان نیز در صورتیکه با بدن داوطلب همخوانی داشته باشد برای کاهش اضطراب می‌تواند موثر باشد.

حضور در فضایی غیر از فضای درسی در دو هفته پایانی مانده تا کنکور نیز در حفظ آرامش تا حد زیادی موثر است، خوب است داوطلبان امروز که روز عید مسلمانان است بعد از مطالعه به همراه خانواده به پارک بروند و از فضای سبز لذت ببرند.

همچنین داوطلبان بدانند خواب کافی، تغذیه مناسب و ورزش در روزهای پایانی، از جمله عوامل طلایی آرامش و موفقیت محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha