۰ نفر

تورم ۲۰ درصد می‌شود؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبر: 835536
تورم ۲۰ درصد می‌شود؟

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف‌کننده دارد، که برای پایان سال در کانال ۲۰ درصد تعیین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی اظهار داشت: سه عامل نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ ارز است، در این راستا آمارها حاکی از وضعیت مناسب این عوامل بنیادی در سال گذشته است.

وی افزود: علاوه بر کاهش نرخ رشد ‎نقدینگی از کانال ۴۲ در مهر ۱۴۰۰ به کانال ۲۴ درصد در پایان اسفند ۱۴۰۲، رشد متغیر مهم ‎پایه پولی نیز از ۴۵ درصد ابتدای سال ۱۴۰۲ با ۱۵.۴ درصد کاهش به ۲۹.۶ درصد در بهمن این سال رسید.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، بانک مرکزی برای امسال نیز نرخ هدف‌گذاری رشد نقدینگی به طور متوسط ۲۳ درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی ۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف‌کننده دارد، در پایان سال نیز در کانال ۲۰ درصد تعیین شده است.

خاندوزی بیان کرد: موفقیت در مهار و ‎کنترل تورم در سطوح پایین و پایدار از مهترین الزامات موضوع هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    اینهمه گرانی تورم 20درصد میشود؟ میخواهید اینهمه آدم دراثر گرانی ازبین بره و نمی‌خواهید یه نفررا استیضاح و کسان دیگری که به درد مردم می‌رسند بکارگیری نمایید؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    آدرس غلط دادن این وزیر اقتصاد.ناکارامد و بی تجربه و خیالباف مانند وزاری قبلی در مورد تورم و گرونی و بی ارزش شدن پول ملی آخر کار دست ملت می‌دهد.