۰ نفر

تزریق ژل و فیلر چقدر هزینه دارد؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبر: 835510
تزریق ژل و فیلر چقدر هزینه دارد؟

قیمت تزریق فیلر بسته به برند ژل، مقدار و ناحیه تزریق، مدت ماندگاری و دستمزد پزشک متفاوت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین،یکی از مهم‌ترین موضوعات برای تمامی افراد زیبایی صورت است. در واقع زیبایی صورت اهمیتی بسیار زیاد در ظاهر افراد دارد. با گذر زمان و پی تغییراتی که در سلول‌های بدن رخ می‌دهد، پوست صورت جوانی و شادابی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌ها در صورت نمایان می‌شوند. علاوه بر این فرم صورت و رفع نقایص نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. 

کاربرد تزریق فیلرها چیست؟

یکی از کاربردهای فیلر از بین بردن چین و چروک‌ها و جوان سازی چهره است. از فیلر برای از بین بردن خطوط عمیقی همچون خط اخم، خط خنده و پیشانی استفاده می‌شود که این خطوط با فیلر به خوبی پر می‌شوند. کاربرد دیگر تزریق فیلر برای جای جوش و از بین بردن اسکارهای آتروفیک و فرورفته صورت است. تزریق فیلر در این عارضه مکمل روش‌هایی همچون سابسیژن است.

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای تزریق فیلر در رفع عیوب و عدم قرینه بودن اجزای صورت است. در برخی افراد گونه‌ها، لب‌ها یا فک به دلایل مختلف قرینه نیستند. به همین دلیل از فیلر جهت قرینه سازی صورت استفاده می‌شود که تاثیر بی نظیری بر زیبایی صورت دارد زیرا قرینگی یکی از مهم‌ترین اصول زیبایی است.

به دلایل ژنتیکی یا در اثر افزایش سن ممکن است بخشی از صورت حجم کافی را نداشته باشد. این موضوع ممکن است در اثر سبک زندگی یا کاهش وزن‌های غیر اصولی نیز اتفاق بیفتد. در این صورت از تزریق فیلر برای حجم دهی به لب‌ها، گونه‌ها، زاویه فک و … استفاده می‌شود.

هزینه تزریق فیلر 

 قیمت آن نیز به دو فاکتور مهم یعنی نوع برند فیلر و پزشک مربوطه بستگی دارد. واضح است که هر چقدر برند معتبر باشد و پزشک نیز تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد، هزینه تزریق بالاتر خواهد بود. اما به طور متوسط قیمت هر سی سی فیلر و ژل ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان الی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است.

فیلرها به چه مناطقی تزریق می‌شوند؟

تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر زیر چشم جهت از بین بردن گود 

رفتگی و سیاهی

تزریق خطوط اخم پیشانی

تزریق فیلر به خطوط پنجه کلاغی یا کنار چشم

انواع مواد برای تزریق فیلر

تزریق فیلر به بینی

معایب تزریق فیلر

مانند هر روش زیبایی و درمانی دیگر تزریق فیلر  ممکن است با عوارض یا معایبی همراه باشد. عوارض طبیعی فیلر کاملاً موقتی و موضعی است که شامل ورم، قرمزی و سوزش اندک در ناحیه پس از تزریق است که به مرور و در عرض چند روز از بین می‌رود. اما در صورتی که به پزشک حاذق و مجرب مراجعه نکنید ممکن است عوارضی رخ بدهد که نادرتر و جدی‌تر است. این عوارض شامل موارد زیر است:

ایجاد عفونت در محل تزریق

وارد شدن آسیب به عروق خونی

ایجاد ناهمواری و بافت گلوله گلوله

خارج شدن فیلر از محل تزریق

خون مردگی و آسیب به بافت

مزایای تزریق فیلر

تزریق فیلر یکی از روش های محبوب برای بهبود ظاهر پوست و کاهش نمای ظاهری چین و چروک است. مزایای این روش عبارتند از کاهش نمای ظاهری چین و چروک، پر کردن نقاط خالی و گودهای پوست، بهبود شکل و حجم لب، ترمیم نقاط تاریکی زیر چشم، بهبود اندازه و شکل بینی، بهبود شکل و حجم گونه ها و بهبود شکل و ظاهر پوست صورت. برای انجام این روش، نیاز است به یک پزشک مجرب و متخصص مراجعه کنید تا به شما نوع و مقدار مناسب فیلر را تعیین کند. در کل، تزریق فیلر یک روش غیر جراحی بسیار کارآمد و ایمن است که می تواند به شما کمک کند تا ظاهر جوان و سلامت پوست خود را بازیابی کنید.

ماندگاری تزریق فیلر چقدر است؟

ماندگاری تزریق فیلر به عوامل متعددی، از جمله نوع فیلر استفاده شده، میزان تزریق، محل تزریق و متابولیسم فرد بستگی دارد. برخی از فیلرها ماندگاری کوتاهتری دارند و تا ۶ ماه از زمان تزریق تداوم دارند، در حالی که برخی دیگر ماندگاری بیشتری دارند و حتی تا ۲ سال هم می‌توانند به عنوان یک راه حل غیرجراحی برای بهبود ظاهر صورت استفاده شوند.

ماندگاری فیلرها در محل تزریق نیز ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، فیلرهای تزریق شده در مناطق با پوست باریکتر مثل زیر چشم و لبها، ممکن است سریعتر جذب شوند و در نتیجه ماندگاری کمتری داشته باشند. در عوض، فیلرهای تزریق شده در مناطقی مانند چانه و گونه‌ها به دلیل پوست با ضخامت بیشتر، ممکن است ماندگاری بیشتری داشته باشند.

از این رو، در صورتی که قصد تزریق فیلر را دارید، بهتر است با پزشک خود در مورد نوع فیلر و ماندگاری آن در منطقه‌ای که می‌خواهید تزریق کنید، مشورت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha