۰ نفر

افزایش ۳۵ درصدی نرخ بلیت بازدید از باغ پرندگان

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبر: 835357
افزایش ۳۵ درصدی نرخ بلیت بازدید از باغ پرندگان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رأی موافق با افزایش ۳۵ درصدی نرخ بلیت بازدید از باغ پرندگان موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست‌وبیست‌وششمین جلسه این شورا بررسی تعیین بهای بازدید از مجموعه باغ پرندگان تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی اصلاحیه این مصوبه، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته عدد پیشنهادی شهرداری تهران برای بازدیدکنندگان داخلی که ۱۳۵ هزار تومان بود به ۹۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که البته پاسخگوی هزینه‌ها نخواهد بود؛ اما شهرداری باید تأمین هزینه آن را به نوعی انجام دهد.

وی اضافه کرد: برای بازدیدکنندگان خارجی نیز ۳۰ دلار پیشنهاد شده و درخواست ما این بود که رقم ۳۰ دلار کاهش یابد و بهای ورود به پارکینگ تا سه ساعت اول ۱۵ هزار تومان و پس از آن به ازای هر نیم ساعت ۳۰۰۰ تومان پیشنهاد شده است.

در ادامه این جلسه علی‌اصغر کمالی‌زاده شهردار منطقه ۴ نیز با اشاره به اینکه در باغ پرندگان ۸۰۰۰ بار پرنده در مساحت ۲۳ هکتار حضور دارند، اضافه کرد: از نظر وسعت و تعداد پرنده این باغ منحصر به فرد است و حدود چهار برابر باغ پرندگان اصفهان است.

وی اضافه کرد: در ۱۵ روز عید نوروز بیش از ۴۵ هزار بازدید از این باغ صورت گرفته و به این ترتیب به عنوان دومین مقصد گردشگری مجموعه‌های تفریحی شهرداری تهران قرار گرفته است. سال قبل نیز ۴۱۵ هزار نفر بازدید صورت گرفته بود.

کمالی‌زاده با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ براساس کارشناسی‌های صورت گرفته و توجیه اقتصادی عدد ۷۰ هزار تومان مطرح و ۴۲ هزار تومان تصویب شد، اظهار کرد: سال قبل عدد مصوب ۶۰ هزار تومان بود و امسال براساس هزینه‌ها و تورم عدد ۱۳۵ هزار تومان را پیشنهاد کرده‌ایم و پس از بحث و بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عدد ۹۰ هزار تومان مصوب شد.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: قرارداد با پیمانکار سه ساله بود که به پایان رسیده و رقم ۱۵ میلیارد تومان را طلب کرده و از کمیسیون ۳۸ رأی گرفته و قرار براین شد که با همین پیمانکار قرارداد ۱۵ ساله منعقد شود که این اقدام انجام شد.

وی تاکید کرد: قرارداد به مدت ۱۳۲ ماه تمدید شده است و با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری پرندگان و فضای مجموعه تعداد کسانی که مایل به نگهداری این باغ بودند زیاد نبود؛ لذا ما قرارداد را با پیمانکار قبلی تمدید کردیم. تمام ۴۱۵ هزار بازدید انجام شده با بلیت نبوده و با احتساب تخفیف‌ها و دیگر محاسبات سال قبل ۲۸۴ هزار نفر از باغ پرندگان بازدید کردند. وقتی میزان فروش بلیت از ۲۹۰ هزار مورد بگذرد تقسیم هزینه‌ها بین شهرداری و سرمایه‌ گذار انجام می‌شود.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه نرخ استفاده از پارکینگ‌های روباز برای سال ۱۴۰۳، ۵۶۰۰ تومان به ازای هر ساعت افزود: تقاضای ما این است که الگوی واحدی برای پارکینگ‌ها در نظر بگیریم تا یکسان باشد. با توجه به نرخ پارکینگ‌های روباز پیشنهاد ما این است که نرخ پارکینگ باغ پرندگان به ازای سه ساعت، ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان باشد.

در ادامه مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: برای نرخ بلیت باغ پرندگان سه سال افزایش نرخ نداشته‌ایم و امسال به صورت ناگهانی رقم را افزایش دادیم که موضوع درستی نیست.

در ادامه با توجه به پیشنهاد ریاست شورای شهر تهران نرخ بهای بازدید از باغ پرندگان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت و اعضای شورای شهر نیز با ۱۴ رأی موافق، نرخ بلیت ۹۰ هزار تومانی را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در ادامه نیز برای نرخ استفاده از پارکینگ با توجه به پیشنهاد رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعضای شورا با اکثریت آرا با رقم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان برای سه ساعت موافقت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha