۰ نفر

افزایش تعهدات بیمه‌ای برای داروهای اسکیزوفرنی

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 835343
افزایش تعهدات بیمه‌ای برای داروهای اسکیزوفرنی

معاون دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت با اعلام افزایش تعهدات بیمه‌ای برای ۱۵ کد ژنریک داروهای بیماران اسکیزوفرنی در سال گذشته، در عین حال از اقدامات در دست انجام برای افزایش پوشش بیمه‌ای در حوزه داروهای سرطان سینه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مهرداد الهامی درباره چگونگی پوشش بیمه‌ای داروها از سوی سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ارتقای پوشش داروهای مورد نیاز بیمه‌شدگان را از دو مسیر و دو بخش پیگیری می‌کند. یک بخش بیمه پایه است که از طریق شورای عالی بیمه سلامت مراحل قانونی آن طی می‌شود و بعد از تصویب، جنبه اجرایی می‌یابد و به بسته خدمات پایه اضافه می‌شود. بخش دیگری نیز از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، مازاد بر بیمه‌های پایه پوشش داده می‌شود که می‌تواند هم شامل داروهای غیر بیمه‌ای باشد و هم شامل بخشی از فرانشیز داروهای بیمه‌ای.

وی گفت: در سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد و به عنوان مثال در درمان بیماری اسکیزوفرنی بسته‌ای تصویب شد که بخشی از آن بسته‌ دارویی بود و پنج دارو و مجموعا ۱۵ کد ژنریک در دزهای مختلف به تعهدات بیمه پایه اضافه شد و برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی تحت پوشش قرار گرفت.

الهامی در این باره افزود: در خصوص بیماری‌های دیگر هم اقداماتی در دست انجام است؛ به عنوان مثال در حوزه سرطان سینه مباحث مربوط به کارهای اجرایی و همچنین بررسی‌های فنی در دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال انجام است که بعد از تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در بسته‌های قبلی طرح دارویار ایجاد نشده است و این‌ موارد مازاد بر بسته‌های قبلی و ارتقا و تکمیل بسته‌های قبلی است، گفت: اقدامات مذکور در قالب طرح دارویار و بسته‌های بیمه پایه و داروهای تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج بوده و کماکان نیز ادامه دارد.

الهامی همچنین درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت گفت: بخشی که مربوط به بیمه پایه است چه در بخش خصوصی و چه در بخش دانشگاهی و دولتی، شرایط مطلوبی است و امیدوارم این شرایط در سال جاری نیز ادامه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha