۰ نفر

گوگل تغییر رویکرد داد؛ مشکل ترافیک آنلاین حل شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 835324
گوگل تغییر رویکرد داد؛ مشکل ترافیک آنلاین حل شد

انکدر جدید JPEG گوگل کیفیت بهتری ارائه می‌دهد و باعث کاهش بسیار زیاد حجم تصویر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت،  بیش از ۸۰ درصد از کل ترافیک آنلاین را ویدئو تشکیل می‌دهد؛ اما عکس‌ها نیز نقش مهمی در تجربه‌ی دیجیتال ایفا می‌کنند. پهنای باندی که برای داده‌ها مصرف می‌شود، هزینه دارد و غول‌های فناوری مانند گوگل از بهینه‌سازی این هزینه سود زیادی به جیب می‌زنند. آخرین پروژه‌ی گوگل که روی فرمت تصویر WebP تمرکز داشت، چندان موفق پیش نرفت و این شرکت نتوانست به هدف خود برای جایگزینی فرمت‌های تصویر JPG و PNG و GIF نزدیک شود.

 گوگل با تغییر رویکرد، حالا تصمیم گرفته است JPEG را بهتر کند. در همین راستا، این شرکت jpegli را معرفی کرده است. jpegli کتابخانه‌ی کدنویسی JPEG شامل رمزگذار (انکدر) و رمزگشا (دی‌کدر) است. رمزگذار و رمزگشای آن با استاندارد اصلی JPEG و فرمت هشت بیتی مرسومش مطابقت دارند. درواقع، تصاویر کدگذاری‌شده با استفاده از jpegli، با رمزگشاهای موجود در مرورگر یا نمایشگر تصویر شما سازگار هستند.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، jpegli تصاویر را حدود ۳۵ درصد بیشتر از کدک‌های مرسوم JPEG و با حفظ کیفیت فشرده می‌کند. این موضوع ظرفیت پهنای باند آنلاین را بیشتر خواهد کرد. خود گوگل می‌تواند با رمزگذاری مجدد محتوای کاربران، فضای زیادی از گوگل فوتوز را تخلیه کند.

دیگر ویژگی مهم jpegli این است که ظاهراً محاسبات دقیق‌تر و پردازش بصری مؤثرتری را انجام می‌دهد و باعث می‌شود تصاویر واضح‌تر به‌نظر برسند و ناهنجاری تصویری کمتری به‌وجود بیاید.

سرعت jpegli به سایر کتابخانه‌های کدنویسی شبیه است؛ بنابراین، هزینه‌ یا فرایند اضافی ندارد. گوگل کد منبع jpegli را در گیت‌هاب منتشر کرده است و همه‌ افراد می‌توانند آن را بررسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha