۰ نفر

ترفند باز کردن رمز تمام گوشی‌ها

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 835304
ترفند باز کردن رمز تمام گوشی‌ها

در این مطلب یاد بگیرید که چگونه رمز هر گوشی آیفون یا اندروید را به راحتی باز کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ترفندتو، اگر رمز عبور آیفون خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از ترفندی برای باز کردن قفل گوشی موبایل خود استفاده کنید.

اگر رمز عبور آیفون خود را فراموش کردید، نگران نباشید، عمر رابطه شما و گوشی موبایل‌تان به آخر نرسیده و راه حلی برای آن وجود دارد. حتی اگر یک پاپ آپ ببینید که نشان دهد که آیفون شما غیرفعال است، باز هم می‌توانید آن را به حالت قبل از قفل شدن بازگردانید.

البته برای اینکه گوشی خود را به همان حالت قبل بازگردانید، لازم است که قبلا مرتب از آن نسخه‌های پشتیبان تهیه کرده باشید، در غیر این صورت، باید همه تنظیمات را از اول انجام دهید. اگر سیستم پشتیبان‌گیری iCloud را روشن کرده‌اید، می‌توانید دستگاه قفل شده خود را پاک کنید و آن را به حالت قبل از قفل شدن بازگردانید.

برای انجام فرآیند بازیابی به مک یا رایانه شخصی نیاز دارید. اگر از رایانه شخصی استفاده می‌کنید، باید سیستم عامل آن مایکروسافت ویندوز ۱۰ یا جدیدتر داشته و آیتونز (iTunes) روی آن نصب باشد.

همچنین به کابلی نیاز دارید که بتواند آیفون شما را به کامپیوتر متصل کند. در مرحله بعد، آیفون خود را از کامپیوتر جدا و آن را خاموش کنید. حالا باید آیفون خود را روی وضعیت ریکاوری قرار دهید.

باید دکمه زیر را فشار داده و نگه دارید:

برای آیفون‌های دارای سیستم شناسایی چهره (Face ID): دکمه جانبی که گوشی شما را قفل می‌کند.

آیفون دارای دکمه هوم یا خانه: دکمه کاهش صدا.

برای iPhone SE نسل اول و iPhone 6S یا نسخه‌های قبلی: دکمه Home.

در حالی که آیفون خود را به رایانه متصل می‌کنید، بلافاصله این دکمه را فشار دهید. تا زمانی که صفحه «Recovery Mode» را در آیفون خود مشاهده نکرده‌اید، آن را رها نکنید. اگر صفحه رمز عبور را مشاهده کردید، آیفون خود را خاموش کنید و دوباره شروع کنید.

اکنون آیفون خود را در مک‌یاب یا آیتونز در رایانه خود جستجو کنید. زمانی که گزینه «Restore» یا «Update» به شما داده شد، «Restore» را انتخاب کنید. سپس کامپیوتر شما نرم‌افزار را دانلود می‌کند و آن را به وضعیت اولیه باز می‌گرداند. پس از اتمام فرآیند، آیفون خود را از رایانه جدا کنید. سپس می‌توانید آیفون را به شکل جدید تنظیم کنید یا آن را با نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

برای گوشی‌های اندروید راه‌های زیر وجود دارد:

برای باز کردن رمز گوشی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌تواند با توجه به موقعیت خود از آن‌ها استفاده کنید. در بعضی از این روش‌ها گوشی شما بدون از دادن اطلاعات داخلش بازخواهد شد و در بعضی روش‌های که شما ناچار به استفاده از آن هستید گوشی شما با پاک شدن کامل اطلاعات آن ریکاوری خواهد شد.

۱. استفاده از Android Device Manager

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و خوب اندروید که برای کاربران خود منتشر کرده است تا بتوان با خیال راحت و بدون حذف شدن اطلاعات رمز گوشی را ریکاوری کرد ابزار Android Device Manager است. این ابزار درباز کردن رمز گوشی به شما کمک شایانی انجام می‌دهد و این کار را فقط با چند کلیک می‌توان انجام داد.

روش پیشنهادی ما برای باز کردن رمز گوشی استفاده از این ابزار است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم. البته دقت داشته باشید این امکان فقط برای گوشی‌هایی قابل‌دسترس است که حساب کاربری گوگل شما در آن فعال‌شده باشد.

مراحل باز کردن رمز گوشی با Android Device Manager

ابتدا شما باید از سایت یا اپلیکیشن این برنامه استفاده نهایت. برای استفاده از این ابزار اینجا (http://google.com/android/devicemanager) کلیک کنید.

بعد از انتقال به سایت باید وارد حساب کاربری (همان حسابی که درگوشی شما فعال است) خود بشوید.
بعد از ورود پنجره‌ای برای شما به نهایش درمی‌آید که چند گزینه در آن فعال است و شما باید روی گزینه Lock کلیک نهایت.
در این مرحله ازآنجایی‌که ممکن است حساب کاربری شما در چند گوشی دیگر نیز فعال‌شده باشد باید انتخاب کنید که می‌خواهید کدام رمز کدام گوشی را تغییر دهید و آن را انتخاب نهایت.

در مرحله پنجم شما می‌توانید یک رمز موقت برای دستگاه اندرویدی خود انتخاب نهایت و سپس روی دکمه Lock کلیک نهایت تا رمز شما تغییر کند. البته دقت داشته باشید اینترنت باید در دستگاه اندرویدی شما فعال باشد تا سیستم بتواند آن را پیداکرده و تغییرات را روی آن اعمال نهایت.

در مرحله آخر شما می‌توانید با رمزی که برای دستگاه اندرویدی خود تعیین کردید وارد آن شوید و به قسمت رمزگذاری رفته و رمز اصلی خود را وارد نهایت. البته دقت داشته باشید این کار ممکن است کمی طول بکشد و اگر دربار اول نتوانسته‌اید وارد گوشی خود شوید دقایقی صبر نهایت و سپس امتحان نهایت.
این مدل یکی از بهترین روش‌های باز کردن رمز گوشی است.

۳. دور زدن قفل پین

بازکردن رمز گوشی پین

البته این روش در حال حاضر کاربرد ندارد و فقط در دستگاه‌های اندوریدی با سیستم عامل اندروید 4.4 و یا قدیمی‌تر قابل‌اجرا و فقط مختص به روش الگویی است و برای باز کردن رمز گوشی روش جالبی نیست.

مراحل انجام کار

ابتدا شما باید حداکثر امتحان گذرواژه که 5 بار است را وارد نهایت تا در پایین صفحه گزینه‌هایی برای شما نهایش داده شود.
در این صفحه شما باید روی گزینه Forgot Pattern (فراموشی الگو) را انتخاب نهایت و پینی که به‌عنوان ریکاوری برای ریست کردن الگو خود قرار داده‌اید را وارد نهایت تا گوشی شما باز شود و از همین کد می‌توانید برای عوض کردن الگوی خود استفاده نهایت. البته دقت نهایت اگر PIN Backup را نداشته باشید باید از روش‌های دیگر استفاده نهایت.

۳. دور زدن قفل پین

بازکردن رمز گوشی پین

این روش باز کردن گوشی نیز مانند روش قبل محدود است و فقط در دستگاه‌های اندوریدی با سیستم عامل 5 یا 1.1.5 قابل‌استفاده است و در اندرویدهای بالاتر کاربرد ندارد و مختص رمزگذاری عددی است برای باز کردن رمز گوشی روش خوبی نیست.

مراحل انجام کار

در ابتدا باید روی گزینه Emergency Call(تماس اضطراری) کلیک نماید. سپس در این قسمت شماره‌گیر * را چندین بار بنویسید و یک کپی از آن بگیرید و در ادامه آن جایگذاری نماید و تا زمانی این عمل باید انجام شود تا دیگر برای جایگذاری جا نباشد (این کار بسیار وقت‌گیر است) و سپس کل آن را کپی نهایت (در مراحل بعد لازم است).
در این قسمت شما باید آیکون مربوط به فعال‌سازی گوشی را انتخاب نهایت تا نوار اعلان (Notification) فعال شود. شما باید به قسمت تنظیمات دستگاه بروید.
بعد از اقدام به ورود به قسمت تنظیمات از شما درخواست رمز عبور می‌شود حال شما باید آن ستاره‌ها را که جایگذاری می‌کردید را در کادر رمز وارد نهایت تا این قسمت دچار مشکل شود و در اصطلاح Crash شود و شما بتوانید وارد گوشی شوید.

۴. استفاده از Smart Lock

یکی دیگر از ویژگی که اندروید برای ریکاوری رمز عبور دستگاه اندرویدی شما قرار داده است ابزار Smart Lock است که کار باز کردن گوشی را بسیار ساده می‌نماید. برای دسترسی به این ابزار کاربردی در دستگاه اندرویدی خود باید به آدرس زیر بروید.

Setting > Security & Location > Smart Lock

اگر به هر دلیلی از این مسیر نتوانستید به قسمت Smart Lock دست پیدا کنید می‌توانید کلمه Smart Lock را در تنظیمات گوشی جستجو کنید. با توجه به ویژگی‌هایی که در ادامه گفته می‌شود این روش هم یکی از روش‌های باز کردن رمز گوشی است که در صورت باز نشدن گوشی به روش‌های دیگر باید از آن استفاده کنید.

گزینه‌های قابل‌استفاده در Smart Lock

بعد از انتخاب این گزینه و ورود گذرواژه خود شما به چند طریق می‌توانید رمز خود را دور بزنید و وارد دستگاه اندرویدی خود شوید.

Trusted Face: در این مدل برای باز کردن رمز شما از تشخیص چهره استفاده می‌شود.

Voice Match: در این مدل برای باز کردن رمز شما از صوت استفاده می‌کند.

On-body detection: زمانی که دستگاه اندرویدی را با خود در جیب، کیف و یا غیره حمل می‌کنید قفل گوشی بازمی‌ماند.

Trusted devices: در این روش شما با اتصال به گوشی که از قبل از طریق بلوتوث همگام‌سازی کردید باعث باز شدن قفل گوشی خود می‌شوید.

Trusted Places: این روش نیز با استفاده از ابزار Location گوشی قابل‌استفاده است، به این شکل که شما از قبل یک قسمت را برای باز کردن قفل گوشی خود انتخاب می‌نماید و درزمانی که گوشی شما قفل‌شده است با مراجعه به آن قسمت قفل گوشی شما باز می‌شود.

نکته مهم

همان‌طور که متوجه شدید باید این قابلیت را قبل از قفل شدن گوشی خود فعال نهایت و اگر شما این کار را انجام نداده باشید نمی‌توانید از این روش استفاده کنید و مجبور خواهید بود از روش‌های دیگر استفاده نهایت. و به‌علاوه این روش فقط به شما کمک می‌کند تا بتوانید از اطلاعات خود فایل پشتیبان بگیرید و داخل یک حافظه دیگر انتقال دهید و گوشی خود را ریست فکتوری کنید که در ادامه این روش را نیز توضیح می‌دهیم.

۵. استفاده از ابزار اختصاصی Find My Mobile

این ابزار مختص گوشی‌های سامسونگ است و برای تمام گوشی‌های با هر اندوریدی نیز ارائه‌شده است. این ابزار مانند ابزار Android Device Manager عمل می‌کند.

البته باید دقت داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید مشابه ابزار Android Device Manager در سرویس سامسونگ ثبت‌شده باشد و در هنگام انجام این فرایند دستگاه شما باید به اینترنت موبایل یا وای فای وصل شده باشید. با توجه به این ابزار این روش برای باز کردن رمز گوشی‌های سامسونگ به‌شدت توصیه می‌شود.

مراحل باز کردن قفل گوشی با Find My Mobile

ابتدا باید با استفاده از حساب کاربری خود وارد سایت شوید
بعد از ورود به سایت باید گزینه Unlock My Screen را انتخاب کنید تا قفل صفحه شما باز شود.
حالا شما باید به قسمت امنیت دستگاه خود بروید و رمز جدیدی را برای دستگاه خودتنظیم نهایت.

۶. استفاده از Android SDK

بازکردن رمز گوشی

در این روش شما بعد از نتیجه نگرفتن از روش‌های بالا به‌ناچار دست به باز کردن رمز گوشی با Android SDK می‌زنید. البته برای استفاده از این دو روش نیز شما نیاز به دو کاردارید و باید این مراحل را درگوشی خود فعال کرده باشید. در ابتدا شما باید قابلیت USB Debugging را درگوشی خود فعال کرده باشید و اجازه دسترسی ADB را برای اتصال به کامپیوتر به سیستم خود داده باشید.

مراحل باز کردن رمز گوشی با Android SDK

ابتدا شما باید با استفاده از کابل USB دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل نهایت، سپس باید محل نصب ADB (معمولاً در زیرپوشه Tools یا در صورت پیدا نکردن می‌توانید این پوشه را جستجو نهایت) را انتخاب کنید.
پس از پیدا کردن این پوشه با استفاده از دکمه Shift باید به قسمت Open Command Window Here بروید.
در این مرحله شما باید عبارت adb shell rm /data/system/gesture.key را بزنید.
گوشی خود را دوباره ریبوت کنید و گوشی که دیگر قفل ندارد مواجه می‌شوید البته این روش دائمی نیست و شما باید برای عوض کردن گذرواژه خود از قسمت تنظیمات اقدام نهایت.

۷. بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset)

رمز گوشی

اگر به این مرحله از مقاله‌ی باز کردن رمز گوشی رسیدید دیگر باید با اطلاعات خود به‌صورت کامل یا حداقل بخش زیادی از آن خداحافظی کنید زیرا در این روش گوشی شما به‌صورت کامل پاک خواهد شد البته با استفاده روش‌هایی مانند فایل پشتیبان در سرویس گوگل یا سامسونگ می‌توان اطلاعات را بازگردانی کرد.

برای ریست فکتوری باید دقت داشته باشید در هر گوشی به یک شکل مشابه انجام می‌شود و تنها تفاوت آن‌ها دکمه‌هایی است که باید برای این عمل استفاده کنید.

بازکردن رمز گوشی سامسونگ

سامسونگ با توجه به طرح‌های مختلف که به بازار ارائه داده‌شده است به دو روش می‌توان به قسمت ریست فکتوری رفت. درروش اول که مختص گوشی‌هایی است که دکمه Home دارند. برای ریست فکتوری این مدل شما باید به‌طور هم‌زمان دکمه‌های ولوم بالا (Volume UP)، هوم (Home) و پاور (Power) را نگه‌دارید.

درروش دوم که مختص گوشی‌هایی است دکمه Home ندارند. برای ریست فکتوری این مدل شما باید به‌طور هم‌زمان دکمه‌های ولوم بالا (Volume UP)، ولوم پایین (Bixbay Button) و دکمه پاور (Power) را نگه‌دارید.

باز کردن قفل گوشی سامسونگ

بعد از استفاده از روش‌های بالا شما به صفحه‌ی ریبوت گوشی منتقل می‌شوید و باید گزینه Factory Reast را بزنید و گزینه Yes را انتخاب نهایت تا گوشی ریست شود و بعد از ریبوت بودن به گوشی بدون اطلاعات و رمز بر خواهید خورد که دیگر نیازی به باز کردن رمز گوشی ندارد.

بازکردن رمز گوشی هواوی

در هواوی تنها به یک روش می‌توان گوشی را به صفحه ریست فکتوری انتقال داد و این کار با استفاده از دکمه‌های ولوم بالا (Volume Up) و پاور (Power) را برای 10 ثانیه نگه‌دارید تا به صفحه‌ی ریبوت منتقل شوید و مانند روش ریست فکتوری گوشی‌های سامسونگ عمل نهایت.

بازکردن رمز گوشی لنوو

برای ریست فکتوری بالا تبلت‌های لنو دقیقاً مشابه گوشی‌های هواوی عمل می‌شود و با همان دکمه به صفحه ریبوت کردن تبلت های لنوو منتقل می‌شویم و طبق دو روش دیگر عمل می‌کنیم.

راه‌های پیشگیری از به خطر افتادن رمز گوشی و فراموشی آن

پیشگیری از هک رمز گوشی

برای این‌که خود را به‌زحمت نیندازید و به این 6 روش برخورد نکنید رعایتی بعضی از نکات ساده می‌تواند بسیار به شما کمک کند و شمارا از مقوله‌ی باز کردن رمز گوشی نجات دهد تا دیگر نیازی به استفاده از این روش‌ها نکند و همچنین از به خطر افتادن اطلاعات شما در اثر ریست فکتوری جلوگیر کند.

رمز خود را به‌صورت فیزیکی برای خود نگه‌دارید تا در صورت فراموشی بتوانید به آن مراجعه کنید.
از رمزهایی استفاده کنید که حدس زدن آن برای بقیه سخت و برای شما قابل درک بشود مانند ترکیب چند کلمه باهم.
رمزی انتخاب کنید که قابل حدس زدن نباشد، البته منظور استفاده از رمزهای ساده مانند 1234 برای گوشی نیست.
گزینه Smart Lock را همین‌الان فعال کنید و از به خطر افتادن اطلاعات خود جلوگیری کنید.
از اطلاعات خود فایل پشتیبان بگیرد به روش‌های مختلف (دستی و در کلود گوگل) تا در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید از آن استفاده نهایت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha