۰ نفر

۵۰ هزار بازمانده از تحصیل جذب شدند

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 834695
۵۰ هزار بازمانده از تحصیل جذب شدند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جذب ۵۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل و اجرای شیوه جدید آموزشی برای ۹۶ هزار نفر از معلمان خبر داد و گفت: آیین نامه جذب بازماندگان از تحصیل تدوین شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی در جلسه‌ای با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کردیم و امسال با اینکه در موضوع شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دستاوردهایی داشتیم، اما همچنان عمده چالش این معاونت، جذب این افراد به تحصیل است.

وی با بیان این‌که برای حدود ۸۰ هزار نفر از بازماندگان از تحصیل، مسئول پیگیری تعیین شده است، بیان کرد: ۲۰ عامل در بازماندگی و ترک از تحصیل تاثیر دارد و به راحتی نمی‌توانیم کسانی را که یک سال تحصیلی در مدرسه ثبت نام نکردند به عنوان بازمانده از تحصیل اطلاق کنیم.

طریفی حسینی با یادآوری اینکه حدود ۵ هزار نفر از کسانی که در یک سال تحصیلی در مدرسه ثبت نام نکردند، کسانی بودند که فوت کرده بودند، افزود: آیین نامه جذب بازماندگان از تحصیل را تدوین کردیم که به زودی در نخستین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی سند تحول با حضور معاون اول رئیس جمهور این موضوع بررسی خواهد شد.

۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در کیفیت بخشی مدارس عشایری/ راه اندازی مدرسه تیزهوشان عشایری

وی با تاکید بر این که موضوع دیگر بحث عدالت تربیتی و کیفیت بخشی به مدارس عشایری است، افزود: ما به طور چشمگیری در آزمون استخدامی ماده ۲۸ امسال و در کنکور سراسری ۱۴۰۲ به طور ویژه به استخدام معلم در مدارس عشایری توجه کردیم‌. تلاش بر این بوده است که افرادی جذب شوند که در این مناطق سکونت داشتند به طوری که جذب این افراد تاکنون بی‌سابقه بوده است .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سال‌های گذشته حدود یک میلیارد تومان بابت کیفیت بخشی به مدارس عشایری سرمایه گذاری می‌شد که امسال این رقم به ۴۰ میلیارد تومان رسید. حتی در استان آذربایجان غربی یک مدرسه تیزهوشان ویژه عشایر راه اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha