۰ نفر

تاکید ایران و روسیه بر همکاری مشترک در مقابله با تروریسم

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۵۲
کد خبر: 834112
تاکید ایران و روسیه بر همکاری مشترک در مقابله با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در روز چهارشنبه ۱۵فروردین ماه ۱۴۰۳ با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور روابط با کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و همکاری با کشورهای بریکس و امنیت بین‌الملل، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در این ملاقات بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و حضور فعال در ساختارهای رو به توسعه بریکس تاکید و با توجه به ریاست دوره‌ای فدراسیون روسیه بر این نهاد در سال ۲۰۲۴، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت پیشبرد همکاری های مشترک چند جانبه، مورد اشتراک نظر دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار معاون وزیر خارجه روسیه حمله به اماکن دیپلماتیک کشورمان را به شدت محکوم کرد و مراتب تسلیت دولت و ملت روسیه را به مناسبت شهادت تعدای از فرماندهان نظامی کشورمان را ابلاغ کرد.

همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مجامع بین‌المللی برای مقابله با روندهای یکجانبه‌گرا با هدف تقویت روندهای چند جانبه گرا و پایبندی به اصول مندرج در منشور ملل متحد و قوانین مورد وفاق بین‌المللی، مقابله با تروریسیم و افراط گرایی و همچنین حمایت از ابتکار های مشترک در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha