۰ نفر

نرخ جریمه رانندگی ۶ برابر شد؟

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۲۴
کد خبر: 833113
نرخ جریمه رانندگی ۶ برابر شد؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تصمیم گیری‌هایی برای افزایش نرخ جرایم رانندگی صورت گرفته، گفت: این افزایش جهت بازدارندگی تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات و تلفات است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رابعه جوانبخت  درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی و تصویب آن در هیأت دولت، اظهار کرد: با توجه به تصمیم گیری ها و برنامه‌های سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، نرخ جرایم رانندگی باید افزایش پیدا کند زیرا جریمه و تخلفی که انجام می‌شود متناسب با مبلغی که برای آن پرداخت می‌شود، نیست و در نتیجه بازدارندگی لازم را ندارد.

وی در ادامه افزود: نباید نگاه ما این باشد که افزایش جرایم رانندگی هزینه‌ای را به جامعه تحمیل می‌کند؛ زیرا هدف این است با هزینه پرداخت شده، بازدارندگی بالا در تخلفات رانندگی صورت بگیرد و به تناسب آن شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۵ تا ۶ برابری جرایم رانندگی، تأکید کرد: این میزان افزایش تاثیرگذار خواهد بود، همانگونه که تجربه آن در کشورهای دیگر نیز مشخص است.

جوانبخت با اشاره به اینکه اگر افراد در کشورهای دیگر قانونمند هستند بخاطر فرهنگ بالای آنها نیست؛ بلکه این قانونمندی بخاطر بالابودن نرخ تخلفات رانندگی است، گفت: وقتی جریمه سنگین پرداخت می‌کنند خود دلیل بازدارندگی می شود و فرد رفتار خود را در بحث تخلفات رانندگی کنترل می‌کند که نتیجه آن در کل جامعه نیز دیده می‌شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر در بحث تخلفات حادثه ساز؛ نرخ جرایم رانندگی به نصف درآمد ماهانه شخص می رسد؛ زیرا اعتقاد دارند کسی که تخلف کرده و محیط را ناامن می‌کند، باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش نرخ جرایم رانندگی استقبال کرد و گفت: با این حجم تخلفات در سطح شهر اگر نرخ جرایم رانندگی افزایش نیابد؛ کنترل بحث تصادفات سخت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد به IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    5 0
    بهتر است اول فکری برای ارابه های مرگ کنید بعد جریمه‌ها را بالا ببرید هر کس یک پراید یا پژو دارد ایام عید و در ماه رمضان افتاده توی جاده و اگر ازانها بپرسی هم می گن نون شب نداریم
  • Bh RU ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    4 0
    تو کشورهای همسایه به دلار حقوق میدن با این کارسفره داره کوچیک میشه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    4 0
    ما اعتراض داریم به کی بگیم
  • مرتضی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    5 0
    والله انصاف ندارید ۶ برابر آخه چرا مردم را چه فرض کردین
  • رعنا IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    4 0
    من که مادرم دارم جلو در بیمارستان با ویلچر بیمارستان سوار ماشین میکنم و دو دقیقه ایستادن من طول نکشیده و دوربین حرکتی تون من را جریمه می‌کنه و می‌ره ، باید از خودتون بپرسید این درسته که الان من اگه با آمبولانس مامانم را می آوردم خونه ارزونتر در می اومد . تا با پراید داغونم ، لطفا کسی که در اتوبان با سرعت بالا می‌ره جریمه کنید چون حقشه ولی جرایم این چنینی را به این شکل قیمت گذاری نکنید گناه که نکردیم اینجا بدنیا اومدیم
  • اریا IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    احه اینقدر بی انصاف وجدان دارید .دستمزد ها کمی اضافه شده در عوض کار یک چهارم شده .روی چه حسابی این حرفا می‌زنید.
  • احمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    یکی از اشکالات تصمیم گیری درحکومت ایران اینه که فقط مسائلی که به نفع خودشون هست رو بدون درنظر گرفتن خیلی از اشکالات که باعث بوجود اومدن ناهنجاری درجامعه میشه ومسئوا اون خود دولت هست رو به مردم بدبخت تحمیل میکنن مثلاً خود قانون گذاران به این نکته که آیا خودروها وجاده هاهم مثل همون موارد خارجی مورد مثال جنابتون هست که غیاث میکنید؟؟؟؟پس این نکته که می‌فرمایید بالابردن مبلغ جریمه برای بازداری ازتصادف هست حرف بیجائیه وهدف مثل تمام ارکان نظام خالی کردن جیب مردمه..همونطوری که یکی ازهموطنها نوشته برای توقف کوتاهی که ناچار انجام میشه چراباید اینقدر جریمه بشه آیا شما برای اینچنین موارد اضطراری چاره کردید غیراز تنبیه ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    شش برابر کردن جریمه نشان از بی کفایتی پلیس ترافیک میباشد میخوان تکون نخورند و فقط واسه حقوق یه تکونی بخورند دیگه نیازی به پلیس میست به جای اونا دوربین بزارید بهتر دیگه باج هم نمیدیم
  • احمد IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    خوش به حال پلیس و نیرو های خدوم و نیروی انتظامی که از زمین و آسمان برایشان می بارد این نتیجه خدمات این نیروی عاشق و وفادار به نظام ااست که پاداش آنها بابت قتل و آدم کشی تجاوز دژمنان نظام که الحق همه آنها که بالغ بر هفتاد میلیون دژمن در این مملکت است که باید همه آنها کشته شوند بهتر بود که اجازه تیر هم به نیروهای راهنمایی و رانندگی هم داده میشد که هزینه از بین بردن این تعداد هفتاد میلیون نفر بعهده تنها نیروی انتظامی نمی‌افتاد به امید آن روزی که حتی یک دژمن هم در این مملکت نباشد .