۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

حکشتی در چه قیمت هایی ارزنده هست؟

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
کد خبر: 832761
حکشتی در چه قیمت هایی ارزنده هست؟

در عملکرد اسفند ماه سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از معاملات واگذاری سهام ۱۴۳ میلیون ریال درآمد داشته است. حکشتی با سرمایه ثبت شده ۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ از محل سود سهام محقق شده ۱,۸۰۰,۳۵۱ میلیون ریال درآمد داشته است. p/nav  سهم حدودا ۴۰ درصد است و حکشتی که برای سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ همت پیش بینی سود داده است و برای سال ۱۴۰۳ ، ۲۴ همت و سال ۱۴۰۴ ، ۴۰ همت سودآوری دارد و از دید نموداری وضعیت  مناسبی رقم زده است و به نظر محدوده حمایتی معتبر مشخص شده است.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۴۶ تأسیس شد و فعالیت حمل ونقل دریایی خود را در سال ۱۳۴۷ با به کارگیری دو فروند کشتی کوچک در حوزه خلیج فارس و چهار فروند کشتی اقیانوس پیما آغاز کرد.

در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حدود نیم قرن فعالیت درخشان در صنعت جهانی حمل ونقل دریایی و با دارا بودن شبکه بین المللی مطمئن و توانایی ارائه خدمات متنوع حمل ونقل، سریع و فراتر از انتظارات مشتریان، به عنوان یک شریک جهانی شایسته برای صاحبان کالا و مشتریان خود شناخته می شود.

موضوع فعالیت حکشتی

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند:

خرید، اداره، راهبری، اجاره، استیجاره و فروش هر نوع کشتی و شناور برای هر منظور اعم از حمل و نقل بار و مسافر، سوخت‌رسانی و نظایر آن

تصدی هرگونه فعالیت مکمل از قبیل احداث، اداره یا اجاره تاسیسات بندری، سازه‌های دریایی و تاسیسات مربوط به ساخت و تعمیر کشتی‌ها و شناورها و انواع پایانه‌های باری و مسافری

قبول نمایندگی یا اعطای نمایندگی به کلیه شرکت‌ها، موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی در سراسر دنیا

انواع سرمایه‌گذاری و انجام کلیه اقدامات مرتبط در امر ساخت کشتی و شناور و تولید کلیه ملحقات مربوط به کشتی و شناور و صنایع مرتبط کشتیرانی به‌طور مستقل یا با مشارکت سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل یا خارج از کشور

تاسیس و تعطیل شعب و نمایندگی‌ها، دفاتر، شرکت‌ها و موسسات سرمایه‌پذیر در چارچوب اساسنامه که برای حفظ و توسعه فعالیت‌های شرکت ضروری باشد

سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها و موسسات تابعه و وابسته (در داخل و خارج از کشور ایران) که فعالیت‌های آن‌ها به نحوی جزو فعالیت‌های شرکت باشد.

فروش یک فروند داک شناور عملیاتی به ظرفیت ۱۰۰۰ تن

شرکت کشتی سازی اروندان (سهامی عام) در نظر دارد یک فروند داک شناور عملیاتی به ظرفیت ۱۰۰۰ تن را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

حکشتی به تازگی از تسویه ۲۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی با واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی خبر داده است.

با واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که باقی‌مانده سهام دولت در این شرکت بود، از سویی خود دولت رویکرد خروج از بنگاه‌داری را ادامه داده و از سوی دیگر یک شرکت ارزنده بورسی را با ارزش تقریبی ۲۵ هزار میلیارد تومان در ازای بدهی‌های بیمه‌ای به سازمان تأمین‌اجتماعی به این سازمان واگذار کرده است. در دو سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت تسویه شده و امسال هم طبق مفاد بودجه سال جاری، بناست تا پایان سال حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان و سال آینده نیز در صورت تصویب نهایی در بودجه کشور، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه‌ای دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی‌ تسویه شود.

حکشتی از دید نموداری:

حکشتی در صورتی که یک مثلث را برای موج B اصلاحی شکل داده باشد می تواند با رعایت حد حمایت ۱۱۰  هدف های مقاومتی ۱۶۰۰ و سپس ۲۳۰۰-۲۴۰۰ را پیش رو داشته باشد که سقف تاریخی ۹۹ است.

حکشتی در چه قیمت هایی ارزنده هست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha