۰ نفر

طالبان: بزودی به باکو سفیر اعزام می‌کنیم

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 832073
طالبان: بزودی به باکو سفیر اعزام می‌کنیم

سخنگوی دولت سرپرست افغانستان از گشایش سفارت جمهوری آذربایجان در کابل خبر داد و گفت دیپلمات‌های افغانستانی نیز در سطح سفیر به باکو اعزام می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان روز پنجشنبه گفت جمهوری آذربایجان سفارت خود را برای نخستین بار در کابل باز کرده است و «دیپلمات‌های امارت اسلامی نیز در روزهای آینده در سطح سفیر به جمهوری آذربایجان فرستاده می‌شوند».

طبق گزارش طلوع‌نیوز، مجاهد از جامعه جهانی خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با حکومت سرپرست افغانستان احیا کند.

سخنگوی طالبان افزود: «کشور آذربایجان با افغانستان روابط خود را احیا و سفارت خود را در افغانستان باز کرد. ما در آذربایجان سفارت خود را باز خواهیم کردیم و این یک گام نو برای تماس‌های دیپلماتیک افغانستان با این کشور است و این روابط مفید تمام خواهد شد».

«الهام محمدوف» سفیر جمهوری آذربایجان در کابل نیز روز چهارشنبه و در دیدارهای جداگانه با معاون سیاسی نخست‌وزیر و سرپرست وزارت کشور افغانستان بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی همه‌جانبه تاکید کرد.

 معاون سیاسی نخست‌وزیر افغانستان گفته است که «امارت اسلامی در موضوع ناگورونو-قره‌باغ از موضع آذربایجان پشتیبانی می‌کند».

«حسن حقیار» مدیر رسانه‌ای معاونت سیاسی نخست‌وزیر افغانستان نیز گفت: «سفیر آذر بایجان در این دیدار تاکید کرد که روابط سیاسی و دینی و اقتصادی مشترک داریم و در تلاش هستند که تجارت افغانستان را با اروپا وصل سازند.» 

هرچند که مسئله به‌رسمیت‌شناختن طالبان تاکنون نامشخص است اما دولت سرپرست ۳۸ نمایندگی در کشورها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha