۰ نفر

سطح بالای فقر و نابرابری در قلب اروپا

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 831697
سطح بالای فقر و نابرابری در قلب اروپا

شورای اروپایی در گزارشی سطح بالای فقر و نابرابری اجتماعی در آلمان را متناسب با ثروت این کشور ندانسته و خواستار اقداماتی برای مقابله با این مسئله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شورای اروپایی از آلمان خواسته است تا در مبارزه با فقر تلاش بیشتری کند. گزارش شورای اروپا در این باره که روز سه شنبه منتشر شد، از "نابرابری فزاینده" در جمهوری فدرال آلمان صحبت می کند. بر این اساس سطح بالای فقر و طرد اجتماعی در این کشور با ثروت نامتناسب است.

هفته نامه "اشپیگل نوشت: دونیا میاتوویچ، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا در عین حال در سخنانی از اقدامات اتخاذ شده توسط دولت فدرال آلمان استقبال کرد. به گفته وی اینها شامل تلاش هایی برای اصلاح نظام اجتماعی به منظور دسترسی بیشتر به مزایا، افزایش مزایای تامین اجتماعی و ارائه فرصت های آموزشی بیشتر برای بیکاران بود. وی تاکید کرد: با این حال، تلاش‌های بیشتری برای مبارزه با «نابرابری فزاینده» مورد نیاز است.

میاتوویچ از جمله خواستار شکستن چرخه فقر رو به رشد کودکان در آلمان شد. وی تاکید کرد: موانع موجود برای دسترسی به حقوق اجتماعی باید برداشته شود. علاوه بر این، برای رفع کمبود شدید مسکن ارزان قیمت، به ویژه در مراکز شهری، با استفاده از همه ابزارهای موجود، اقدامات فوری لازم است. این شامل مداخلات در بازار مسکن نیز است.

به گفته وی به منظور پیشگیری و رفع بی خانمانی، اقدامات جامع و بلندمدتی از جمله تغییر در قانون اجاره ضروری است. همچنین برای رسیدگی به افزایش بیگانه هراسی، که پتانسیل تضعیف انسجام اجتماعی و بی ثبات کردن نهادهای دموکراتیک را دارد، توجه ویژه ای لازم است.

برلین هم اعلام کرد که دولت فدرال "نگرانی های کمیسر درباره افزایش تعداد بی خانمان ها در آلمان" را بجا می داند و عقیده مشترکی در این باره دارد. طرف آلمانی خاطرنشان کرد که برای اولین بار تصمیم گرفته شده است که یک برنامه اقدام ملی برای غلبه بر بی خانمانی اتخاذ شود.

موجودی مسکن اجتماعی در آلمان از حدود سه میلیون آپارتمان در سال 1990 به حدود یک میلیون آپارتمان اجاره ای اجتماعی در حال حاضر کاهش یافته است. با این حال، در حال حاضر برنامه ریزی شده است که دولت فدرال در مجموع 18.15 میلیارد یورو بودجه فدرال برای ساخت مسکن اجتماعی بین سال های 2022 و 2027 در اختیار ایالت ها قرار دهد.

این مبلغ توسط دولت تامین خواهد شد، "به طوری که تجربه نشان می دهد که بیش از دو برابر بیشتر برای ایجاد مسکن اجتماعی و ارزان قیمت در دسترس خواهد بود.

برلین همچنین اعلام کرد که در مبارزه با بیگانه هاسی دولت فدرال "در حال حاضر روی یک استراتژی جدید" با "رویکرد جامع" کار می کند که باید شامل رویکردهای "سرکوبگرانه" و "پیشگیرانه" باشد.

46 کشور عضو شورای اروپا هستند. این نهاد مستقر در استراسبورگ از دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون حمایت می کند. گزارشی که اکنون منتشر شده است به دنبال سفر میاتوویچ به آلمان در پایان سال گذشته است. وی در آن زمان با وزرا و نمایندگان فدرال در سطح محلی و جامعه مدنی ملاقات کرد.

به این ترتیب گزارش شورای اروپا درباره سیاست اجتماعی آلمان گزارش خوبی به جمهوری فدرال نمی دهد. در آن، شورای اروپا خواستار تلاش بیشتر برای مبارزه با فقر، بی خانمانی و محرومیت است. در این گزارش آمده است که سطح بالای فقر و آسیب اجتماعی با ثروت این کشور منطبق نیست.

در این گزارش آمده است: فقر یک مشکل بزرگ به ویژه برای کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت است. در گزارش شورای اروپایی آمده است که برای شکستن چرخه فقر کودکان به گام های قاطعی نیاز است. حقوق کودکان نیز باید تقویت شود و با یک مقام مرکزی هماهنگ شود، زیرا در غیر این صورت نیازهای کودکان و جوانان در تصمیم گیری های سیاسی مانند زمان همه گیری کرونا نادیده گرفته می شود . علاوه بر این، باید علیه نرخ بالای فقر در میان سالمندان اقدام کرد.

در این گزارش آمده است همچنین باید توجه ویژه ای به نژادپرستی رو به رشد شود که پتانسیل تضعیف انسجام اجتماعی و بی ثبات کردن نهادهای دموکراتیک را دارد انجام شود.

شورای اروپا در سال 1949 برای حمایت از دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون در اروپا تأسیس شد و نهادی مستقل از اتحادیه اروپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha