۱ نفر

بررسی وسپهر به بهانه عرضه توسعه نیشکر در ابتدای سال آتی و شمارش امواج آن

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبر: 831369
بررسی وسپهر به بهانه عرضه توسعه نیشکر در ابتدای سال آتی  و شمارش امواج آن

وسپهر با ارزش بازار ۳۵ همت و قیمت ۴۷۵ تومان در بازار فرابورس داد و ستد میشود. این شرکت با مالکیت ۴۰ درصدی سهام شرکت نیشکر این روزها مورد توجه است . توسعه نیشکر به‌زودی در فرابورس عرضه میشود . شرکتی با ارزش بیش از ۱۲۵ همت با ماهیت هلدینگی و دارا بودن چندین زیر مجموعه و دارایی ارزشمند که به زودی عرضه اولیه میشود تا مارکت واقعی وسپهر مشخص شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با سرمایه اولیه 600 میلیارد ریال باتوجه به عرضه سهام بانک صادرات در بورس و تصویب قوانین ناظر بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار با نماد وسپهر معامله می‌شود.

 سرمایه‌گذاری‌ در بانک‌ها و موسسات اعتباری، هرگونه اقدامی که برای پیشبرد و تحقق اهداف شرکت لازم و مفید باشد مانند سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌ها، واحدهای تولیدی، صنعتی، بازرگانی، خدماتی، حمل و نقل و غیره از فعالیت‌های این شرکت است.

عمده سهام وسپهر با بیش از ۷۴ درصد متعلق به بانک صادرات است. صندوق بازارگردانی سپهر صادرات نیز با بیش از ۱۱ درصد از سهامداران مهم این شرکت محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین شرکت‌های پرتفوی غیربورسی وسپهر می‌توان به شرکت‌های توسعه نیشکر و صنایع جانبی، انرژی سپهر و سرمایه‌گذاری توسعه سپهر تهران اشاره کرد.

بانک صادرات ایران - توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی - سرمایه گذاری خوارزمی و بیمه سرمد از مهم ترین سهم های پرتفوی بورسی است.

 p/nav  بر آورد تحلیلگران بر این است که خالص ارزش روز دارایی های شرکت ۹۸ درصد است.

سهام شرکت نیشکر به‌زودی در فرابورس عرضه میشود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن پذیرش در فرابورس در فهرست شرکت‌های سازمان بورس هم ثبت شد تا احتمالا" اوایل سال آینده عرضه اولیه شود.

وحید روشن قلب مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به نامه ۲۵ دی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مبنی بر ارسال مدارک و مستندات ثبت نزد این سازمان به عنوان ناشر اوراق بهادار و نامه ۹ اسفند فرابورس مبنی بر تایید آخرین اقدامات برای شروط هیات پذیرش، اعلام کرد: با توجه به اخذ پذیرش از بازار دوم فرابورس نام این شرکت از تاریخ ابلاغ نامه در فهرست شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد این سازمان به عنوان ناشر اوراق بهادار درج شد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قبلاً ۱۶ اسفند به عنوان نهاد مالی- شرکت مادر( هلدینگ)- به ثبت رسیده بود و به گفته عبدعلی ناصری مدیرعامل این شرکت احتمالا عرضه اولیه سهام ابتدای سال جدید انجام خواهد شد.

طبق بند ب ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه مبنی بر اینکه "معاملات اوراق بهادار ثبت شده در سازمان فقط در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب مورد امکان‌پذیر بوده و معامله اوراق بهادار بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است" باید معاملات اوراق بهادار آن شرکت در یکی از بازارهای بورس یا فرابورس صورت گیرد.

همچنین بر اساس بند ت همان قانون مبنی بر "سوابق معاملات اوراق بهادار و معامله کنندگان آنها باید به گونه‌ای ثبت و نگهداری شود که قابلیت بازسازی معاملات را داشته باشد" و با توجه به اینکه یکی از شرایط پذیرش بعد از ثبت شرکت نزد سازمان سپرده کردن سهام نزد سپرده گذاری مرکزی است، شرکت باید نسبت به دریافت امضای دیجیتال و سپرده کردن سهام نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام کند.

از این تاریخ این شرکت مشمول مقررات، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مصوب این سازمان است و رعایت کلیه ضوابط بر عهده هیات مدیره شرکت است.

نمودار سهم :

بررسی وسپهر به بهانه عرضه توسعه نیشکر در ابتدای سال آتی  و شمارش امواج آن

وسپهر از دید نموداری در یک سناریو مثلث می تواند باشد . ه عبارتی  پس از رشد قابل توجه در قالب موج بی یک اصلاح را طی میکند. از حمایت کف  در ۳۸۰ تومان در حال صعود است و میتواند تا محدوده ۶۰۰  تومان پیش رود و مجدد اصلاحی موقت داشته  باشیم. رشد تا محدوده ۶۰۰-۶۶۰  میتواند همگام با عرضه اولیه اش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha