۰ نفر

فعالیت گسترده شرکت‌های غربی در روسیه با وجود تحریم

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبر: 831165
فعالیت گسترده شرکت‌های غربی در روسیه با وجود تحریم

وزیر خارجه اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که با وجود تلاش ها برای تحریم روسیه، هنوز ۹۵درصد از شرکت‌های غربی در روسیه فعال هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش بر خلاف ادعای رسانه‌های غربی بسیاری از شرکت‌های تجاری این کشورها در روسیه مانده و به کار خود ادامه می‌دهند.

راشاتودی نوشت: شالنبرگ در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در وین اذعان کرد که شرکت‌های اتریشی به شدت از جنگ روسیه و اوکراین متضرر شده‌اند چون سرمایه زیادی در اوکراین دارند.

شالنبرگ گفت: با این وجود هنوز شرکت‌های زیادی از کشورش در روسیه حضور دارند و مثل شرکت‌های غربی دیگر به کار خود ادامه می‌دهند. وی خواستار اعمال تحریم‌ها بر همه شرکت‌ها شد و گفت نباید در این میان هیچ استثنایی قائل شد.

وزیر خارجه اتریش روسیه و ولادیمیر پوتین را متهم کرد که از گاز و غلات به عنوان ابزار فشار علیه غرب استفاده می‌کنند. اتریش مصمم است که در آینده‌ای نزدیک وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهد و امیدوار است تا سال ۲۰۲۷ کاملاً از نظر تامین انرژی مستقل شود.

شرکت‌های اپل، IKEA، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، شل، مک‌دونالد، فولکس واگن، پورشه، تویوتا و اچ اند ام از جمله اولین شرکت‌هایی بودند که در سال ۲۰۲۲ روسیه را ترک کردند.

چندی پیش دنیس مانتوروف معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که حدود ۲۰ درصد از شرکت‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی بازار روسیه را ترک کرده‌اند، اما بقیه کسب‌وکار خود را در روسیه حفظ کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha