۳ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

صعود قیمت طلا و سکه / چرا طلا گران شد؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 831157
صعود قیمت طلا و سکه / چرا طلا گران شد؟

عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در نخستین روز این هفته، رشد تقاضا و نرخ دلار را دو عامل اصلی این تغییر قیمت عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ قیمت سکه و طلا در سه روز مانده به آغاز سال جدید افزایشی شده است؛ هر چند امروز ۲۶ اسفند ماه قیمت جهانی طلا کاهش یافت؛ اما قیمت سکه تمام طرح جدید و قدیم همچنین قیمت طلا افزایش داشت. 
محمدکشتی آرای فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: امروز قیمت انس جهانی طلا نسبت به روز پنجشنبه ۱۴ دلار کاهش داشت و به ۲۱۵۵ دلار رسید؛ اما دو عامل باعث شد قیمت طلا  سکه بر خلاف روند انس افزایش داشته باشد. 
وی افزود: قیمت و ارز و تقاضا باعث شد قیمت‌ها در بازار نسبت به روز پنجشنبه با افزایش همراه باشد. حباب سکه نیز در حال افزایش است همین عامل باعث شد علی رقم کاهش انس جهانی در بازار سکه و طلا افزایش قیمت داشته باشیم. 
کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌ها در بازار اظهار داشت: قیمت سکه طرح قدیم در حال ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که نسبت به روز پنجشنبه ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است، قیمت سکه طرح جدید ۳۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که امروز ۳۵۰ هزار تومان افزایش داشت. قیمت سکه‌های نیم و ربع و یک گرمی تغییری نداشت و به ترتیب ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان  قیمت دارند.
این فعال بازار اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده با ۴۰ هزار تومان افزایش در حال به ۱۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۱ هزار تومان افزایش ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار تومان شد.
به گفته وی حباب سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد. 
کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که چرا قیمت سکه تمام افزایش داشت اما دیگر سکه‌ها ثابت ماند نیز اظهار داشت: نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی افزایش قیمت خود را در روزهای گذشته داشته‌اند یعنی به بالاترین سطح خود رسیده است؛ اما روزهای گذشته تقاضا برای سکه تمام کمتر بود ولی این روزها به دلیل عید تقاضا برای آن بیشتر شده است. 
این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت کلی بازار طلا در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: تا ۹ ماه گذشته طلا ثبات نسبی داشت؛ اما از نیمه دوم سال با شروع جنگ غزه قیمت انس افزایش یافت و از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت ارز نیز افزایش یافت به همین دلیل در ماه‌های آخر سال در بازار طلا تغییرات قیمت را داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    چرا نداره،،،،،رئیس اتحادیه طلا و سکه به فکر مردم بیچاره نیستند