۰ نفر

فروش این گیاه ممنوع شد

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبر: 830827
فروش این گیاه ممنوع شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ممنوع بودن عرضه گیاه کما در بازار خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: افراد محلی می‌توانند گیاه کما را برای مصرف خوراکی خود برداشت کنند ولی عرضه آن در سطح بازار ممنوع است.

او افزود: برداشت کما به اندازه مصرف خانوار سه تا پنج کیلوگرم مجاز بوده و برداشت به منظور بهره‌وری اقتصادی ممنوع است.

نصرآبادی عنوان کرد: این گیاه در اثر خشکسالی دو دهه اخیر در معرض نابودی قرار گرفته و برداشت آن از مراتع استان تحت کنترل و نظارت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: فرسایش خاک، تخریب مرتع و حفظ نشدن پوشش گیاهی از جمله دلایلی است که نمی‌توان به خاطر آن کما را به طور عمده برداشت کرد.

او ادامه داد: هر بوته کما، حاصل جوانه مولد گل آن است و در صورت برداشت سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره احیا شود و بذر خاصی برای کاشت ندارد.

نصرآبادی تصریح کرد: همزمان با فصل رویش این گیاه (اواسط اسفند)، گشت‌های نظارتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها به مناطق تحت پوشش اعزام می‌شوند و مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی با افرادی که نسبت به برداشت غیرمجاز این گیاه اقدام کنند در مراتع و جاده‌های استان برخورد خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: به دلیل خشکسالی رویش کما در مراتع کاهش یافته لذا انتظار ما از مردم این است که این گیاه با ارزش در مراتع استان را از ریشه برداشت نکنند و از برداشت بی رویه آن خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha