۰ نفر

با حضور سخنگوی دولت؛

طرح کاشت ۱۶ میلیون درخت در خراسان جنوبی آغاز شد

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲
کد خبر: 811454
طرح کاشت ۱۶ میلیون درخت در خراسان جنوبی آغاز شد

طرح کاشت مردمی ۱۶ میلیون درخت با حضور سخنگوی دولت و استاندار خراسان جنوبی در محل استانداری خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بیرجند و پویش صبح زیتون یادمان شهدای فلسطین ظهر امروز شنبه ( ۱۱ آذر) با حضور سخنگو و دبیر هیات دولت، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان آغاز شد.

علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در این آیین گفت: در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در سطح کشور در طول چهار سال، سهمیه این استان کاشت ۱۶ میلیون نهال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع کاشت یک‌ میلیارد نهال در سطح کشور دی‌ماه سال ۱۴۰۰ طرح موضوع شد که با ورود مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر سهم هر ایرانی در کاشت نهال، این مهم به عنوان یک تکلیف در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی  ادامه داد: امروز کاشت ۸۳ هزار نهال در سطح ۷۰ هکتار از مراتع شهرستانهای خراسان جنوبی همزمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی با تولید نهال در نهالستان‌ها آغاز شد، افزود: یک میلیون و ۷۲۰ هزار اصله درخت در نهالستان‌های استان تولید شده است که کاشت آن در سال جاری انجام می‌شود.

نصرآبادی  با اشاره به آغاز پویش صبح زیتون به یاد شهدای مظلوم فلسطین در خراسان جنوبی عنوان کرد: این طرح به یاد ۱۰۰ هزار شهید مظلوم در سطح کشور اجرایی شد و کاشت این درختان نماد مقاومت مردم غزه است.

وی یادآور شد: در این طرح نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه، مدارس، تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی و دولتی، صنایع و کارخانجات، نیروهای نظامی و انتظامی، صدا و سیما و همه مردم مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تاکید کرد: یکی از اهداف طرح کاشت نهال در سطح جهان از جمله ایران این است که سرانه فضای سبز کشورها افزایش و از این طریق گازهای آلاینده کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha