۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

بانک ملی در دوره جدید، خروج از بنگاه داری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 830753
بانک ملی در دوره جدید، خروج از بنگاه داری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه ۵۱ درصد از سهام پتروشیمی شازند به این جهت حائز اهمیت است چرا که بخش خصوصی و مردم را به این موضوع امیدوار می کند که نظام بانکی کشور عزم خود را برای حمایت از فعالیت های مولد بخصوص تامین مالی و اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی جزم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اقبال شاکری نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در خصوص چرایی اهمیت واگذاری پتروشیمی شازند و نتایجی که در پیش گرفته شده از سوی بانک ملی در اقتصاد و کمک به تامین مالی تولید به جا می ماند، گفت: بی تردید بانک ملی و بانک مرکزی در این دوره حرکت به سمت رفع ناترازی نظام بانکی و خروج بانک ها را از بنگاه داری سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند که نکته بسیار مثبتی به شمار می رود.
وی در این باره یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین وظایف بانک ها اعطای تسهیلات به بخش مولد در راستای رونق گرفتن تولید است با اطمینان می توان گفت بانک ملی حرکت مثبتی در راستای تحقق رشد و رونق تولید رقم زده است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره افزود: عرضه ۵۱ درصد از سهام پتروشیمی شازند بدین جهت حائز اهمیت است چرا که بخش خصوصی و مردم را به این موضوع امیدوار می کند که نظام بانکی کشور عزم خود را برای حمایت از فعالیت های مولد بخصوص تامین مالی و اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی جزم کرده است.
وی در این باره یادآور شد: چرخ تولید زمانی به درستی و روانی می چرخد که هر بخشی کار خود را انجام دهد. هنگامی که بانکها بنگاه داری نکنند و رشد اقتصاد در بخش کلان و برخورداری همه مردم را هدف گذاری کنند قطع به یقین به سمت رشد و توسعه اقتصاد و رشد تولید و صادرات حرکت خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha