۰ نفر

بررسی روند پیشرفت پروژه کارخانه تغلیظ فاز 2 مجتمع مس میدوک با مهندس سیامک سلطانیان

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 830483
بررسی روند پیشرفت پروژه کارخانه تغلیظ فاز 2 مجتمع مس میدوک با مهندس سیامک سلطانیان

یکی از مهمترین پروژه‌های درحال اجرای صنایع مس ایران مربوط به پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز 2 مجتمع مس میدوک در استان کرمان است. این پروژه توسط مجموعه ایران آروین به ریاست جناب مهندس سیامک سلطانیان درحال انجام است و اقداماتی نظیر آماده سازی و اجرای عملیات خاکی و پایدار سازی شیروانی خاکی و ترانشه های محل احداث کارخانه صورت گرفته است.

همین موضوع باعث شد تا با جناب آقای مهندس سیامک سلطانیان در مورد روند اجرای پروژه، گفتگو داشته باشیم.

جناب آقای مهندس سیامک سلطانیان پس از توضیح مختصر در مورد پروژه فرموند: همانطور که مطلع هستید، معدن مس میدوک در فاصله ۴۲ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شهر بابک و ۱۳۲ کیلومتری شمال غربی معدن مس سرچشمه قرار گرفته است. فاصله مستقیم آن تا شهرستان شهر بابک ۲۷ کیلومتر و تا سرچشمه ۸۰ کیلومتر است و بلند ترین نقطه ارتفاعی این منطقه در تراز ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این معدن پورفیری در بخش شمال غربی مجموعه آتشفشانی رسوبی دهج ساردوئیه کرمان و در جنوب شرقی کمربند آتشفشانی ارومیه دختر واقع شده است.

همین موضوع باعث شد تا در ابتدا شرکت ایران آروین برای این پروژه، عملیات ژئوتکنیک به همراه مطالعات زمین شناسی مهندسی و تحلیل پایداری ترانشه مجتمع مس میدوک را در دستور کار خود قرار دهد.

ایشان اضافه کردند که دیگر فعالیت های در دستور کار مجموعه ایران آورین به شرح زیر است:

  • اجرای کامل تجهیز کارگاه
  • تامین مواد ناریه و آتشباره و اجرای عملیات انفجار
  • عملیات کندن زمین توسط چکش های هیدرولیکی، بیل مکانیکی پاکت و بلدوزر و بارگیری و حمل به محل دامپ تخلیه
  • تامین کامل کلیه مصالح مورد نیاز عملیات پایدارسازی شیروانی ها و ترانشه ها به روش نیلینگ
  • اجرای کامل عملیات مش بندی و شاتکریت به منظور پایدارسازی شیروانی ها و ترانشه ها
  • تهیه و تامین خاک مطابق مشخصات فنی ابلاغی و منظم به قرارداد
  • اجرای عملیات خاکریزی

بررسی روند پیشرفت پروژه کارخانه تغلیظ فاز 2 مجتمع مس میدوک با مهندس سیامک سلطانیان

شرکت ایران آروین پس از ابلاغ پروژه سریعاً و با حداکثر توان لجستیکی و تیم های اجرایی و فنی خود در محل پروژه مستقر شدند. این پروژه شامل عملیات آماده سازی و اجرای عملیات خاکی و پایدار سازی شیروانی و ترانشه‌ها می‌باشد.

حجم تقریبی پروژه نیز بدین صورت تخمین زده شده است:

حجم اولیه خاکبرداری: حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ متر مکعب

حجم عملیات شاتکریت: حدود ۴۵.۰۰۰ مترمربع

حجم عملیات نیلینگ: حدود ۴.۰۰۰ متر

حجم عملیات حفاری انفجاری: حدود ۲۰۰.۰۰۰ متر

حجم عملیات انفجاری: حدود ۳۰۰.۰۰۰ کیلوگرم        

مهندس سیامک سلطانیان اشاره کردند: برای این پروژه عظیم، نیاز به ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته‌ای است که مجموعه ایران آروین تمامی تجهیزات مورد نیاز را در منطقه موردنظر مستقر نموده است. از مهمترین این تجهیزات باید به 22 دستگاه انواع بیل مکانیکی پیکور و پاکت، 11 دستگاه انواع بلدوزر، 15 دستگاه انواع دریل واگن، 7 دستگاه انواع دامپ تراک، 11 دستگاه کمپرسی 20 تن و ماشین آلاتی نظیر ژنراتور، کمپرسور و غیره به تعداد مورد نیاز اشاره کرد.

در آخر نیز مهندس سیامک سلطانیان افزوند: شرکت ایران آروین در این پروژه برای 350 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است. این شرکت سال‌های بسیاری است که در بزرگترین پروژه‌های نفتی، مهندسی، عمرانی و صنعتی ایران عزیز مشارکت داشته و قدم های بزرگی برای آبادانی کشور برداشته است. امیدواریم که در این پروژه نیز به مانند پروژه‌های قبلی، سربلند بیرون آییم.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha