۱ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

نوروز نیز چراغ بازار طلا را روشن نکرد/ فروش طلای دست دوم ممنوع می‌شود

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبر: 830125
نوروز نیز چراغ بازار طلا را روشن نکرد/ فروش طلای دست دوم ممنوع می‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار، شرایط تقاضا را بحرانی خواند و گفت: بازار طلافروشان در رکود است.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد: قیمت سکه و طلا در دو روز اخیر تغییرات اندکی داشته است؛ ثبات انس جهانی طلا، کاهش نرخ ارز و عرضه سکه در اتاق طلا و ارز بانک مرکزی روند صعوی قیمت طلا و سکه را قطع کرد. 

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: بخشی از این کاهش قیمت به دلیل عرضه سکه بوده است روز گذشته نیم سکه نیز به حراج بانک مرکزی اضافه شد، از طرف دیگر قیمت ارز نیز کاهش یافت.

وی اضافه کرد: شرایط تقاضا در رکود قرار دارد و صنعت ما انتظار نداشت در روزهای پایانی سال، تغییری در داد و ستدها ایجاد نشود؛ بنابراین شرایط خوبی برای صنعت ما مهیا نیست و امیدواریم در روزهای پایانی سال روند تغییر کند و مقداری مشکلات صنعت ما حل شود.

بذرافشان درباره تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار اظهار داشت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روز گذشته ۱۲ هزار تومان کاهش یافت هر قطعه سکه نیز افت ۳۰۰ هزار تومانی داشت؛ به‌ طور کلی قیمت طلا و سکه مقداری نسبت نقطه اوج کاهش ۱ تا ۲ درصدی داشته است.

وی در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا در روزهای پایانی سال نیز گفت: باید دید در روزهای آینده شرایط عرضه سکه، بازارهای جهانی، نرخ ارز و عرضه و تقاضا به چه سمتی حرکت می‌کند البته وضعیت تقاضا مساعد نیست و به نظر نیز نمی‌رسد در روزهای پایانی سال تغییری در بازار رخ دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در شرایط رکود واحدهای اجاره‌ای وجود دارند که در شرایط رکود دچار آسیب‌های مالی می‌شوند، افزود: سال ۱۴۰۲ سال پر التهاب و بحرانی و دارای حاشیه‌های فراران برای اصناف و حوزه طلا بود سالی که پر از مشکلات و رکود بود و امیدواریم سال آینده در حوزه اصناف دگرگونی داشته باشیم.

بذرافشان با اشاره به تشکیل اولین جلسه رسمی کارگروه تخصصی طلا، جواهر، سکه و نقره اتاق اصناف تهران، عنوان کرد: در رابطه‌ با آینده صنف و مشکلات سامانه جامع تجارت، همان طور که در جلسه اخیر با معاون اول رییس جمهور مطرح شد قرار است نامه‌نگاری‌ها از طریق اتحادیه شهرها انجام شود و موضوعات مختلف سامانه جامع تجارت و تبعاتی که در آینده در صورت اجرا پیش بیاید، به ارگان‌های مختلف اعلام شود.

وی در باره دیگر موضوعات این جلسه اظهار داشت: کد آیسیک دست‌دوم‌فروشی باید در صنف ما باطل شود که بر این اساس، قرار شد از طریق کارگروه، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نسبت به ابطال کد آیسیک اقدامات لازم انجام صورت گرفته و این کد از مجوزها حذف شده تا مشکلاتی که تولید دارد حل شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نیاز است تا نگاه مسئولین به شرایط اقتصادی مردم تغییر کند، گفت: امیدواریم وضعیت معیشت اقتصادی تغییر کند و مسئولین دولتی و نمایندگان جدید نسبت به حوزه اصناف و مردم جامعه در رابطه با شرایط بهتر و رفاه بیشتر و پررنگ‌کردن حضور اصناف در کارهای تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha