۰ نفر

ورود چینی ها به بخش تولید مصالح کشور

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 829982
ورود چینی ها به بخش تولید مصالح کشور

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص احداث پارک صنعتی در پایتخت، گفت: طرف چینی به منظور تولید و استفاده از مصالحی که داخل کشور ساخته نمی‌شود، پیشنهاد احداث پارک تولید مصالح ساختمانی را مطرح کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، نخستین سفر شهردار و مدیران شهری به سرزمین چین دستاوردهای متنوعی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری داشت.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران درجلسه ارائه گزارش این سفر به شورای شهر، اعلام کرد که قرار است تهران با همکاری پکن شهرک الگو بسازد اما پس از بیان این موضوع شهردار تهران در جهت شفاف‌سازی موضوع ساخت مسکن توسط چینی‌ها در پایتخت اشاره کرد که شهرک الگو را چینی‌ها نمی‌سازند بلکه فقط از فناوری و منابع آنها استفاده می‌کنیم و اجرای این شهرک‌ها توسط شرکت‌های متخصص داخلی و خارجی صورت می‌گیرد.

همچنین این شهرک‌ها متناسب با اقتضائات بومی اسلامی - ایرانی طراحی می‌شود.

در جلسه هفته گذشته تیم مدیریت شهری با طرف چینی، موضوع ساخت مسکن مجدد مطرح شد و حالا طرف چینی برای عمل به تعهداتش پیشنهاد احداث طرح پارک صنعتی را مطرح کرده است.

در همین خصوص مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح ساخت پارک تولید مصالح در ایران توسط چینی‌ها اعلام کرد: طرف چینی به منظور تولید و استفاده از مصالحی که داخل کشور تولید نمی‌شود، پیشنهاد احداث پارک تولید مصالح را مطرح کرده است.

احداث پارک تولید مصالح ساختمانی در پایتخت با کمک چینی ها
سید مهدی هدایت افزود: در صورتی که طرف چینی طبق توافقات صورت گرفته بخواهد با استفاده از تکنولوژی جدید اقدام به ساخت واحد در پایتخت کند به مصالحی نیاز دارد که داخل کشور تولید نمی‌شود در این صورت با احداث پارک صنعتی موافقت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طرح پارک صنعتی مربوط به قسمت نازک‌کاری ساختمان است اظهار کرد: با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کنیم تا تکنولوژی ساخت و مصالح جدید را وارد کشور کنیم.

در این دوره از مدیریت شهری طرح مسکن استطاعت پذیر در تهران شروع شده که چنین اقدامی در سرعت بخشیدن به ساخت مسکن انبوده و استطاعت پذیر در بافت‌های فرسوده تهران کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha