۰ نفر

تلفات سنگین اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 829972
تلفات سنگین اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف صدها نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در در شبانه روز گذشته نیروهای ارتش روسیه ۱۱ ضدحمله اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها بیش از ۴۳۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

اسپوتنیک نوشت: طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین در محور دونتسک نیروهای مسلح اوکراین ۱۸۰ نیروی خود را از دست دادند؛ دو خودروی زرهی رزمی و سه انبار مهمات صحرایی ارتش اوکراین نیز منهدم شد.

در شبانه‌روز گذشته همچنین در محور کوپیانسک نیز ۴ حمله ارتش اوکراین دفع شده و ارتش اوکراین در این محور نیز بیش از ۳۰ نیروی نظامی از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در منطقه بریانسک چهار پهپاد مهاجم ارتش اوکراین و در منطقه اوریول نیز ۲ پهپاد رهگیری و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه در محور کوپیانسک سه ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها ۱۱۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده در محور آودیوکا نیز نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را بهبود بخشیدند، ۲ ضدحمله اوکراین دفع شد و ارتش اوکراین ۳۱۰ نظامی خود را از دست داد.

در محور دونتسک جنوبی نیز تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر ۱۵۰ نیروی نظامی بود، یک انبار مهمات اوکراین نیز منهدم شد.

ساعاتی پیش نیز منابع آگاه نظامی در گفت‌وگو با «تاس» اعلام کردند که نیروهای ارتش روسیه با موشک‌های تاکتیکی ۳ سامانه پدافند هوایی پاتریوتِ آمریکاییِ ارتش اوکراین را در نزدیکی منطقه «پوکرووسک» در جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند.

به گفته این منابع آگاه «موشک‌های تاکتیکی اسکندر احتمالاً سه پرتابگر سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در نزدیکی پوکروفسک از بین برده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • غلام IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 1
    به امید پیروزی ملت اوکراین