۰ نفر

نابودی گردشگری اسرائیل با طوفان الاقصی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 828946
نابودی گردشگری اسرائیل با طوفان الاقصی

جنگ غزه خسارت‌های گسترده‌ اقتصادی بر رژیم صهیونیستی بویژه در بخش گردشگری داشته و اسراییل را به یکی از منزوی‌ترین طرف‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اطلاعات دفتر آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که گردشگری این رژیم طی فصل پایانی سال ۲۰۲۳ بیشترین رکود را از زمان انتفاضه الاقصی در اوایل هزاره جدید به استثنای دوره کرونا داشته است که این امر نشان دهنده پیامدهای عملیات طوفان الاقصی است.

الجزیره نوشت: از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه خسارت‌های زیادی متوجه بخش گردشگری رژیم صهیونیستی شده و بیشتر شرکت‌های بین‌المللی گردشگری سفرهای خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده‌اند و بیشتر خطوط هوایی نیز از عزیمت به سرزمین‌های اشغالی خودداری می‌کنند.

مرکز آمار سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که در فصل پایانی سال گذشته میلادی تنها ۱۸۰ هزار نفر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند که این تعداد شامل صهیونیست‌های خارج از سرزمین‌های اشغالی نیز می‌شود که این عدد نشان دهنده افت ۸۱.۵ درصدی این مسافرت‌ها نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۲۲ است.

مجموع گردشگران رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی ۳ میلیون نفر بوده، در حالی که تصور می شد بالغ بر ۵.۵ میلیون نفر به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند.

صنعت توریسم ۳ درصد از مجموع اقتصاد رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده و حدود ۲۰۰ هزار صهیونیست به صورت مستقیم در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

روزنامه معاریو نیز اعلام کرده که ۲۵۰ شرکت هواپیمایی پیش از این در سرزمین‌های اشغالی فعال بودند، اما در حال حاضر تنها ۴۵ شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهند که این موضوع نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha