۰ نفر

جدیدترین گزارش آماری ستاد انتخابات کشور / چند نماینده جدید راهی بهارستان شده‌اند؟

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۳
کد خبر: 828557
جدیدترین گزارش آماری ستاد انتخابات کشور / چند نماینده جدید راهی بهارستان شده‌اند؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از حضور ۱۴۲ نماینده جدید و ۱۰۳ نماینده فعلی در مجلس دوازدهم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی درباره تحلیلی آماری از نتایج انتخابات ۱۴۰۲ اظهار کرد: انتخابات مجلس دوازدهم در ۴۵ کرسی (۱۶ درصد) به دور دوم رفته است و از میان ۲۴۵ منتخب (۸۴ درصد)، ۱۰۳ نفر (۴۲ درصد) سابقه نمایندگی در مجلس یازدهم را دارند و ۱۴۲ منتخب جدید (۵۸ درصد) برای نخستین بار راهی مجلس می‌شوند.

وی درباره ترکیب سنی نمایندگان منتخب گفت: در سنین بین ۳۰ تا ۴۵ سال ۵۲ نفر (۲۱ درصد)، بین ۴۵ تا ۶۰ سال ۱۳۵ نفر (۵۵ درصد) و بین ۶۰ تا ۷۵ سال ۵۸ نفر (۲۴) درصد نمایندگان منتخب هستند. از این میان ۳۷ درصد با مدرک دکترا، ۵۸ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد با مدرک حوزوی انتخاب شده‌اند.

اسلامی درباره برگزاری دور دوم انتخابات گفت: یک ماه بعد از تایید صحت نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان، می‌توانم مرحله دوم را برگزار کنیم و در حال کارشناسی با شورای نگهبان هستیم.

وی در ادامه با ارائه آماری عنوان کرد: در این انتخابات ۴۸ درصد خانم و ۵۲ درصد آقا رای دادند. ۸۵ درصد با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد با گواهینامه و یک دصذ با کارت پایان خدمت و گذرنامه رای دادند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین بیان کرد: در در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تکلیف هر ۳۱ حوزه مشخص شده و ۸۸ منتخب معرفی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha