۰ نفر

هزینه عمل بینی در سال 1403 چقدر است؟

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبر: 828498
هزینه عمل بینی در سال 1403 چقدر است؟

هزینه عمل بینی در سال 1403 چقدر است؟ پیش بینی می‌شود هزینه عمل بینی در سال آینده حداقل 25 درصد افزایش یابد. در این مقاله قیمت عمل رینوپلاستی در سال های گذشته بررسی و قیمت عمل بینی در سال آینده پیش بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  اگر شما هم تمایل به انجام عمل بینی دارید به احتمال زیاد این سوال ذهن شما را درگیر کرده است. دانستن این نکته که با تغییر سال و افزایش تورم، هزینه عمل بینی نیز دچار تغییر می‌شود برای همه افراد روشن است. ولی چطور می‌توانیم با کمترین هزینه و بهترین جراح بینی، عمل جراحی انجام دهیم؟

پیش بینی می‌شود میانگین حداقل هزینه عمل بینی در سال 1403 در میان پزشکان تهران 20 میلیون تومان باشد. اما این هزینه  با توجه به نوع بینی، روش جراحی، تجربه و دستمزد جراح، محل جراحی و هزینه‌های جانبی برای هر فرد متفاوت می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق عمل بینی می‌توانید به جراح بینی مراجعه کرده تا پس از معاینه نوع بینی شما و انتخاب بهترین روش عمل زیبایی بینی، هزینه دقیق مشخص شود.

در این مقاله به طور کامل در مورد میانگین قیمت عمل بینی در سال‌های قبل، هزینه عمل بینی در سال 1403، عوامل موثر بر هزینه عمل بینی، راهکارهای کاهش هزینه جراحی بینی، عوارض انتخاب جراح بینی ارزان قیمت صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید:

بررسی هزینه عمل بینی از سال 1399 تا 1402

به گزارش سایت پزشک 24 میانگین حداقل قیمت عمل بینی از سال 1399 تا 1402 از 8 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان (نمودار آبی) و میانگین حداکثر قیمت عمل بینی در شهر تهران از 20 میلیون تا 50 میلیون تومان (نمودار نارنجی) افزایش داشته است. 

images_1709550781_65e5acbd654f8.png

نمودار قیمت عمل زیبایی بینی در سال های 1399 تا 1402

همانطور که در نمودار فوق نمایش داده شده است هزینه عمل بینی در سال های متوالی روند افزایش داشته است. از عوامل موثر بر تغییر هزینه جراحی زیبایی بینی در سال های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم: تورم یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت عمل بینی است که با افزایش تورم هزینه جراح، اتاق عمل و .... نیز افزایش پیدا می‌کند. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید هزینه عمل بینی در سال 1400 نسبت به عمل بینی در سال 1399 حدود 25 درصد، هزینه عمل بینی در سال 1401 نسبت به قیمت جراحی بینی سال 1400 40 درصد و هزینه عمل بینی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 42 درصد افزایش داشته است. 
  • تعرفه عمل بینی: وزارت بهداشت هر ساله، تعرفه مشخصی را برای انواع عمل جراحی از جمله عمل زیبایی بینی تعیین می‌کند. البته این مورد به پزشک هم بستگی دارد و ممکن است برخی پزشکان تعرفه جراحی بینی خود را درماه‌های اول سال تغییر ندهند.
  • هزینه‌های جانبی عمل بینی: هزینه های مختلف قبل و بعد عمل بینی مانند هزینه دارو، عکسبرداری، آزمایشات، معاینه، مراقبت های بعد عمل بینی به هزینه نهایی اضافه می‌شوند. هزینه های جانبی با توجه به افزایش تورم تغییر کرده و افزایش یافته است.
  • نوع عمل: تغییر سلیقه افراد در سال‌های مختلف می‌تواند روی هزینه نهایی جراحی بینی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، هزینه عمل بینی ترمیمی و ثانویه نسبت به هزینه عمل بینی اولیه بیشتر است.

هزینه عمل بینی در سال 1403 چقدر است؟

قیمت عمل بینی در سال 1403 با توجه به عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی از جمله دستمزد جراح، محل جراحی، نوع بینی، روش جراحی و هزینه‌های جانبی متفاوت بوده و پیش بینی می‌شود به طور میانگین هزینه عمل زیبایی بینی از 20 میلیون تومان شروع ‌شود.

عوامل موثر بر هزینه عمل بینی

هزینه عمل بینی به عوامل مختلف بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

تجربه و دستمزد جراح

یکی از عوامل مهم موثر روی هزینه عمل بینی، تجربه و مهارت جراح است. معمولا پزشکان باتجربه و ماهر نسبت به جراحان با سابقه کمتر دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند.

نوع عمل

هزینه عمل بینی به نوع عمل و روش جراحی نیز بستگی دارد. معمولا هزینه عمل بینی ترمیمی نسبت به عمل بینی اولیه بیشتر است.

محل جراحی

یکی از عوامل موثر بر هزینه عمل زیبایی بینی، محل جراحی است. به طور معمول هزینه عمل بینی در مراکز خصوصی نسبت به بیمارستان دولتی نیز بیشتر است. همچنین محل جغرافیایی و شهر زندگی روی هزینه عمل بینی نیز موثر می‌باشد.

نوع بینی

یکی از عوامل مهم موثر روی هزینه جراحی بینی، نوع بینی است. امکان دارد هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی بیشتر باشد. دلیل بالا بودن هزینه عمل بینی گوشتی این است که پیچیدگی جراحی بیشتر بوده و به مهارت و تخصص بیشتری نیاز می‌باشد.

هزینه‌های جانبی

هزینه های جانبی عمل زیبایی بینی که شامل عکسبرداری، آزمایشات، دارو، چسب و لوازم بعد عمل بینی است که در سال 1403 با توجه به تورم نیز افزایش پیدا می‌کند. در سال 1402 هزینه های جانبی عمل بینی به صورت تقریبی به شرح زیر است: 

  • هزینه عکسبرداری قبل از عمل بینی حداقل 150000 تومان
  • هزینه آزمایشات قبل از عمل بینی حداقل 250000 تومان
  • هزینه داروهای بعد از عمل بینی حداقل 100000 تومان
  • هزینه چسب و لوازم بعد از عمل 80000 تومان

راهکارهای کاهش هزینه عمل بینی در سال 1403

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید هزینه جراحی بینی فقط دستمزد جراح است، سخت در اشتباهید. هزینه عمل بینی شامل موارد مختلف بوده که دستمزد پزشک بخشی مهم  آن است. با این وجود با انجام برخی از راهکارها می‌توانید هزینه عمل بینی خود را کاهش دهید. این موارد عبارتند از:

  • انتخاب جراح بینی با قیمت مناسب

انتخاب جراح زیبایی بینی منصف و باتجربه یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش هزینه عمل بینی است. جراحان با تجربه و حاذق با توجه به مهارت بالایی که دارند احتمال نیاز به عمل ترمیم بینی و هزینه بیشتر را کاهش می‌دهند. بنابراین، باید در انتخاب بهترین جراح بینی شهر خود دقت کافی داشته باشید. سامانه مشاوره و نوبت دهی پزشک 24، به شما در زمینه عمل بینی و انتخاب بهترین دکتر جراح بینی مشاوره رایگان می‌دهد.

  • انتخاب نوع عمل

عمل بینی به دو روش جراحی بینی باز و بسته انجام می‌شود که اگر به دنبال تغییرات جزئی و محدود هستید می‌توانید برای کاهش هزینه خود از عمل بینی به روش بسته استفاده کنید. البته که انتخاب نوع روش جراحی بینی، به نظر جراح شما بستگی دارد که پس از معاینه برای شما مشخص خواهد شد.

  • انتخاب زمان مناسب عمل

در برخی از فصل‌ها، تقاضا برای عمل بینی بیشتر و در برخی از فصل‌های تقاضای عمل جراحی بینی کمتر است. همچنین می‌توانید با عمل زیبایی بینی در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز یا بلک فرایدی از تخفیف ویژه بهره‌مند شوید.

  • اقدامات قبل عمل بینی در مراکز دولتی

برخی از اقدامات لازم قبل عمل بینی مانند آزمایش و عکسبرداری را می‌توانید در مراکز دولتی و با بیمه انجام دهید تا هزینه شما برای انجام جراحی زیبایی بینی کمتر شود.

  • محل جراحی

یکی از هزینه‌های عمل زیبایی بینی، محل جراحی است که معمولا هزینه عمل بینی در کلینیک خصوصی بیشتر از بیمارستان دولتی است. بنابراین برای کاهش هزینه جراحی بینی خود می‌توانید در بیمارستان دولتی عمل کنید.

ولی به این نکته دقت داشته باشید که به هیچ عنوان به دنبال جراحان بینی ارزان قیمت نباشید، زیرا احتمال نیاز به عمل ترمیم بینی افزایش پیدا می‌کند. همچنین ممکن است دچار عوارض غیرقابل جبران شوید که با عمل بینی و سایر روش‌ها قابل ترمیم نباشد.

عوارض عمل بینی ارزان قیمت

دقت داشته باشید که انتخاب ارزانترین قیمت عمل بینی به هیچ عنوان نتیجه مطلوب نخواهد داشت. بنابراین نباید گول تبلیغات مختلف با عناوین جذاب «عمل بینی ارزان قیمت»، «عمل بینی 4 میلیون تومان»، «عمل بینی با 5 میلیون تومان»، «عمل بینی با بهترین جراح بینی و قیمت ارزان» را نخورید. انتخاب بهترین جراح بینی که ویژگی‌های جراح حاذق و ماهر را داشته بسیار اهمیت دارد و روی نتیجه عمل بینی شما نیز موثر است. 

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل در مورد عوامل موثر بر قیمت عمل زیبایی بینی، قیمت جراحی بینی در سال 1403، میانگین هزینه عمل بینی در سال‌های مختلف، راه‌های کاهش هزینه عمل زیبایی بینی، عوارض انتخاب جراح بینی ارزان قیمت صحبت شده است. همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha