۰ نفر

اظهارات نخست وزیر جدید پاکستان در رابطه با ایران

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱
کد خبر: 828274
اظهارات نخست وزیر جدید پاکستان در رابطه با ایران

 محمد شهباز شریف در اولین اظهارات خود پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان اعلام کرد که این کشور در مسیر تقویت روابط دوجانبه با همسایگان و سایر کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران حرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شهباز شریف که امروز با رای اکثریت نمایندگان پارلمان این کشور به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد، جناح مخالف را به تعامل و مشارکت سازنده برای حل بحران‌های داخلی کشور دعوت کرد.

وی خطاب به نمایندگان معترض به نتایج انتخابات اخیر پاکستان گفت که دادگاه‌ها و نهادهای رسیدگی به تخلفات در کشور فعال هستند و احزاب معترض می توانند آزادانه مسائل خود را مطرح و پیگیری نمایند.

نخست وزیر جدید پاکستان پیرامون سیاست خارجی این کشور تاکید کرد که اسلام‌آباد هرگز تحت تاثیر سیاست بلوک قرار نخواهد گرفت و تنها به دنبال روابط متعادل و برابر با همه‌ کشورها خواهد بود.

وی افزود ‌که پاکستان به توسعه روابط دوجانبه با همسایگان و سایر کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

شهباز شریف با اشاره به روابط پاکستان با آمریکا نیز گفت: ما خواستار ترمیم روابط با واشنگتن و سپس ازسرگیری تعاملات دوجانبه خواهیم بود.

وی تاکید کرد که پاکستان سیاست نرمش در صدور ویزا و لغو آن با کشورهای دوست را در دستور کار خود قرار خواهد داد. همچنین پیوستن به گروه ۲۰ تا سال ۲۰۳۰ یک هدف مهمی است که پاکستان آن را دنبال خواهد کرد.

این دومین باری است که شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب می‌شود. وی پس از برکناری دولت عمران خان، از فروردین ۱۴۰۱ تا اواخر مرداد ۱۴۰۲ به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی در قدرت حضور داشت.

در دوره اول نخست وزیری شهباز شریف، دولت وی با چالش‌های جدی از جمله بحران اقتصادی، ناآرامی‌های سیاسی ناشی از اعتراضات جناح اپوزوسیون به رهبری عمران خان، تروریسم، سیل ویرانگر در تابستان ۱۴۰۱ و چالش‌های سیاست خارجی از جمله تنش‌های مستمر با افغانستان و هند مواجه بود.

مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان فردا در کاخ ریاست جمهوری (ایوان صدر) در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.

اعضای کابینه جدید پاکستان هم پس از تحلیف شهباز شریف در کاخ ریاست جمهوری سوگند خواهند خورد. گفته می‌شود شهباز شریف علاوه بر انتخاب وزرای جدید از حزب خود قرار است چند وزیر را نیز از میان احزاب هم‌پیمان خود شامل حزب مردم، جنبش متحده قومی و حزب عوامی بلوچستان معرفی کند.

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در حساب کاربری رسمی خود در ایکس انتخاب «شهباز شریف» به عنوان نخست‌ وزیر جدید پاکستان با اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی این کشور را تبریک گفت.

در پیام سفیر ایران آمده است: صمیمانه‌ انتخاب «شهباز شریف» به‌عنوان بیست و چهارمین نخست‌ وزیر پاکستان پس از یک انتخابات موفقیت آمیز در این کشور را تبریک می گویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای گسترش همه جانبه روابط و همکاری‌های دوجانبه با پاکستان اعلام می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha