۲۸ نفر

فوری / مدت خدمت سربازی ۱۲ ماهه شد + جزییات مهم

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷
کد خبر: 826452
فوری / مدت خدمت سربازی ۱۲ ماهه شد + جزییات مهم

معاون امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از اجرای طرح جایگزین خدمت سربازی خبر داد که ۱۲ ماهه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رسول محمدقلی با بیان اینکه چند سالی است که طرح شهید صیاد شیرازی برای نخبگان به منظور تعریف پروزه جایگزین خدمت سربازی با همکاری مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی در بنیاد ملی نخبگان تعریف شده است، افزود: ما در واقع طبق مکانیزم شناسایی موجود نخبگان دانش آموخته که از رزومه ظرفیت کار جدی پژوهشی و عملکرد مناسب در فضای دانشگاهی برخوردار هستند پس از فارغ التحصیلی می توانند تقاضای جایگزین خدمت خود را به بنیاد ملی نخبگان ارائه کنند.

 پس از این بنیاد ملی نخبگان پرونده و درخواست های متقاضیان را بررسی و افرادی که در عین توانمندی علمی و تحصیلی از توان پژوهشی جدی برخوردار هستند را به مرکز نخبگان نیروهای مسلح معرفی می کند.

معاون امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در مصاحبه با ایرانا تاکید کرد: مرکز نخبگان نیروهای مسلح با پیگیری و مذاکره با دانشگاه ها و مراکز مختلف دفاعی و بسیاری از شرکت ها و وزارتخانه های مختلف، نیازهای آنها را با توجه به فضای تحقیق و پژوهشی مختص خود آنان که نخبگان می توانند آنها را برطرف کنند، احصاء کرده است و نخبگان را به این مجموعه ها معرفی می کنند.

کاهش مدت خدمت سربازی به ۱۲ ماه

محمدقلی با یادآوری اینکه زمان آموزش نخبگان خاص و کوتاه و حداکثر ۲۰ روزه است، تصریح کرد: خدمت وظیفه آنها یک سال است و خیلی حضور فیزیکی نخواهند داشت و یک استاد راهبر و مشاور نیز در کنار آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال تقریبا سه هزار نفر از افراد مستعد و نخبه فارغ التحصیل دانشگاهی از پروژه جایگزین خدمت استفاده کرده اند، این بدان معنی است که در سال جاری سه هزار نخبه درگیر انجام پروژه پژوهشی جدی و حل مسائل مربوط به حوزه های مختلف کشور اعم از صنعتی، دفاعی و دانشگاهی شدند.

طرح جایگزین سربازی شامل چه کسانی می شود؟

محمدقلی در ادامه بیان اینکه طرح جایگزین خدمت شامل نخبگان داخل و خارج کشور می شود، افزود: این طرح شامل سه گروه می شود که دو گروه آن در داخل کشور هستند و یک گروه نخبگان خارج از کشور هستند.

وی به دو گروه نخست در داخل کشور که می توانند از طرح جایگزین خدمت سربازی استفاده کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: گروه اول شامل افرادی است که صرفا روی یک طرح پژوهشی احصاء شده کار می کنند و بخش دوم نیز نخبگانی هستند که در شرکت های دانش بنیان به عنوان سرباز فناور بر روی طرح های جدی مشغول به خدمت می شوند.

معاون امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به گروه سوم نخبگان که می توانند شامل طرح جایگزین خدمت سربازی شوند، تصریح کرد: این گروه هم شامل افرادی است که در دانشگاه های مطرح دنیا تحصیل کرده اند و مشکل خدمت سربازی دارند که طبق ساز و کار طراحی شده توسط بنیاد ملی نخبگان و نیروهای مسلح اگر در انجام یک پروژه داخلی مشارکت علمی با یک دستگاه یا مجموعه علمی پژوهشی مشارکت کنند، این کار جزو سربازی آنها محاسبه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ناصر IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    هه عجبا!!!!!! آقازاده‌ها رو نمیدونن دیگه به چه بهانه‌ای نفرستن خدمت .طراحی و سازماندهی هم کردند و تبدیل به قانون هم شد خدارو شکر .نخبه ؟؟!!!!خوبه دیگه طرف نخبه هم میشه لازم هم نیست حضور فیزیکی داشته باشه اصلا ..ی زمانی هم طرف ورزش می‌کرده دستش شکسته.رفته معافیت گرفته بعدش بابا جونش متوجه شده رفته همون قانون رو لغو کرده بعداز اینکه پسرش معاف شده
  • ناشناس IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    پس کسری سه ماهه به کجا رسید
  • احسان IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    36 2
    یا برای همه کم بشه یا برای هیچکس مایی که سربازیم چی پس
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    چرا بالا ی ۳۵سال دو فرزندی معاف نمیکنید تا کی باید تو این مملکت خودمون بلاتکلیف سرگردان باشیم شما فک میکنید امکانش هست که بتونیم بیایم خدمت سربازی ۲۲ساله دارم محکوم میشم دریغ از یه وام مستاجری نمیتونم بگیرم و امسال من کم نیستن
  • ناشناس IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    4 0
    برای ما سربازا سه ماه کم کنین یکسالو نمیخوایم
  • لیاقت IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    7 0
    این دیگه چیه یابرای همه کم بشه یابرای هیچ کس چرافرق میزارین
  • محمودنخبه دوست IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    6 1
    بنام خداکاری کنید که جوانان با رغبت ومیل خود برای خدمت سربازی بشتابند،تا انجا که ممکن است سربازخانه ها را تبدیل به پرورش انسانهای نخبه کنید تاایران از این استعدادها بهره مند شود،پرداهت حقوق به سربازان واموزش حرفه وفن به انها از واجبات است،۴۵ روز دوره نظامی صرف کافی است،سربازی یکساله برای همه جوانان بسیار ارزنده است
  • امیر IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    معافیت دو فرزندی بالای 35 سال را هم اجرا کنید منتظر تایید شورای نگهبان هستیم
  • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    آخه چرا بین جوان ها فرق میذارین یا برايه همه یکسان یا برايه همه هیچی