۰ نفر

افزایش تنش اقتصادی بین اروپا و چین

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبر: 826166
افزایش تنش اقتصادی بین اروپا و چین

 اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا با انتشار پیامی در شبکه ایکس از تحریم اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های چینی استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای دومین سالگرد جنگ روسیه علیه اوکراین، با ممنوعیت صادرات سه شرکت چینی و قراردادن نام وزیر دفاع کره شمالی در فهرست سیاه تحریم‌های جدید موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فون درلاین از توافق ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا استقبال کرد و گفت: این توافق دسترسی روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین را کاهش می‌دهد. ما باید به توقف ماشین جنگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ادامه دهیم.

به گفته منابع آگاه تحریم‌های جدید سه شرکت چینی را هدف قرار می‌دهد که گفته می‌شود در دور زدن تحریم‌ها به روسیه کمک می‌کنند.

این شرکت‌های مستقر در ترکیه و هند کشورهای ثالث را برای کمک به مسکو به کار می‌گیرند. نمایندگان اروپا در تحریم‌های جدید وزیر دفاع کره شمالی را نیز تحریم کردند.

از زمان شروع جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه مسکو اعمال کرده و تاکنون حدود ۲ هزار مقام و نهاد روسی را در فهرست سیاه خود قرار داده است.

با وجود تحریم‌های بی‌شمار غرب علیه اقتصاد روسیه، این کشور در ۲ سال گذشته تولیدات نظامی خود را افزایش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha