۰ نفر

معاونت ساخت راه آهن و عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور؛

چالش‌های کشور در عرصه ریلی زیاد است

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 825914
چالش‌های کشور در عرصه ریلی زیاد است

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، ۳۶۰ کیلومتر راه‌آهن ساختیم و در برنامه ششم توسعه هم با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، ۱۶۰۰ کیلومتر ریل ساختیم، درحالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهبودی نداشته و این به‌دلیل توان و ظرفیت مهندسان کشور بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اکونگار، عباس خطیبی در نشست تخصصی چالش‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی نقش آن بر رشد متوازن اقتصاد ملی با بیان اینکه چالش‌های کشور در عرصه ریلی زیاد است، گفت: درعین حال که چالش زیاد داریم و کشور در عرصه حمل و نقل با مشکلات زیادی مواجه بوده اما دستاوردهای زیادی هم داشتیم.

برای تکمیل پروژه‌های فعلی حمل و نقل ریلی، ۱۴۱۵ همت بودجه نیاز است / ۵۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ملی داریم

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه آیا شبکه ریلی فعلی از بندر امام خمینی به شمال، برای کشور مفید بوده یا نه، طبق برنامه پنجم توسعه، ۳۶۰ کیلومتر در مجموعه شرکت ساخت، ساخت راه‌آهن داشتیم. در برنامه ششم توسعه هم ۱۶۰۰ کیلومتر ریل ساختیم با وجود همه سختی‌ها و مشکلات. درحالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهبودی نداشته و این به‌دلیل توان و ظرفیت مهندسان کشور بوده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه این انتقاد مطرح شده که خطوطی که از سوی شرکت ساخت ساخته شده، به درد نمی‌خورد، گفت: ما در زمینه ساخت ریلی خیلی بیراهه نرفتیم. از سوی دیگر توان مهندسی کشور در حال حاضر به قدری توسعه پیدا کرده که آن را به رخ مهندسان روسی می‌کشیم.

خطیبی با بیان اینکه بومی‌سازی در کشور دستاورد بزرگی است، اظهار کرد: ما از سال ۱۳۸۵ تا کنون حدود ۳۷ طرح ریلی اضافه کردیم و این موضوع چندان بی‌حساب و کتاب هم نبوده است. باید فرصتی باشد که بتوانیم این دستاوردها را مطرح کنیم. درعین حال برای حل مشکلات راهکار ارائه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha