۰ نفر

ضرر کولر گازی به جیب خانواده

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبر: 825813
ضرر کولر گازی به جیب خانواده

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: استفاده خانواده‌ها از کولرهای گازی با مصرف برق بیشتر منجر به افزایش مبلغ قبوض صادر شده می‌شود و به اقتصاد خانواده لطمه می‌زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم رونمایی از «طرح مسابقه ملی پیامکی خانواده انرژی» که با هدف فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف صحیح انرژی در محل وزارت نیرو برگزار شد با اشاره به نقش کلیدی بانوان کشور در مدیریت مصرف انرژی گفت: خوشبختانه بانوان کشور نقش سازنده‌ای در پست‌های مدیریتی و فناوری‌های پیشرفته ایفا می‌کنند.

وی افزود: طی سال میزان مصرف برق در بخش خانگی، یک سوم از تولید برق کشور است و این میزان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی در فصل تابستان به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: زنان نقش قابل توجهی در بهینه‌سازی مصرف انرژی ایفا می‌کنند و می‌توانند به عنوان الگو در مدیریت مصرف برق مؤثر باشند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف در میزان مصرف انرژی بسیار مؤثر است، گفت: بانوان می‌توانند با فرهنگ‌سازی مناسب و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار و یا انتخاب وسایل برقی با برچسب و رتبه‌بندی انرژی میزان مصرف خود و خانواده خود را آگاهانه مدیریت کنند که در بلندمدت منجر به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های خانواده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان با بیان اینکه این روزها استفاده از کولرهای گازی به طور همزمان با کولرهای آبی رایج شده گفت‌: استفاده خانواده‌ها از کولرهای گازی که برق بیشتری مصرف می‌کنند و منجر به افزایش مبلغ قبوض صادره خواهد شد که به اقتصاد خانواده نیز لطمه وارد می‌شود و همچنین بار شبکه برق کشور نیز در تابستان افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha