۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛ 

شوک عرضه سکه‌های جدید به بازار طلا / طلا و سکه ارزان می‌شود؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 825809
شوک عرضه سکه‌های جدید به بازار طلا / طلا و سکه ارزان می‌شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اعلام عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی روند رشد قیمت‌ها را متوقف کرد در توصیه‌ای به مردم گفت منتظر کاهش قیمت در بازار نباشند. 

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ در حالی که امروز با شروع بازارهای جهانی قیمت انس طلا افزایش یافت اما در بازار ایران قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته کاهش داشت. این کاهش قیمت در شرایطی صورت گرفت که طی روزهای گذشته روند قیمت‌ها در بازار صعودی بود اما با اعلام تاریخ عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی این روند متوقف شد. 
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: امروز در معاملات صبح قیمت‌ها کمی کاهش یافت؛ اما این افت در بعد از ظهر تعدیل شد. در بازارهای جهانی انس جهانی ۵ دلار افزایش داشت. در بازار داخلی نیز ابتدای صبح قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۸ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت اما بعد ازظهر این تغییر به ۴ هزار تومان رسید. سکه نیز صبح ۴۰۰ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش یافت اما در معاملات عصر این رقم ۱۵۰ هزار تومان شد. 
وی اضافه کرد: از ظهر امروز به بعد مقداری افزایش قیمت داشتیم، وضعیت بازار نوسانات آن مردم را از آینده‌ای که روی طلا سرمایه گذاری کنند سردرگم کرده است، این شرایط باعث شده مردم نسبت به اینکه در آینده قیمت افزایشی می‌شود یا کاهشی نگران شوند. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه مردم منتظر کاهش قیمت نباشند، اظهار کرد: قیمت‌ها ثبات نسبی را در یک ماه گذشته طی کرده است بنابراین احتمال کاهش قیمت‌ها کم است؛ اما ممکن است با نوسان بازار جهانی، نرخ ارز همچنین تشدید تقاضا در اسفند ماه ممکن است در ماه پایانی سال روند افزایش قیمت را داشته باشیم. 
بذرافشان با اشاره خبر عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی درباره تاثیر این عرضه در بازار گفت: خبر عرضه سکه‌های بدون تاریخ صعود قیمت‌ها را متوقف کرد حتی اندکی نیز باعث کاهش قیمت‌ها شد.
وی افزود: البته اعلام شد که سکه‌های بدون تاریخ از ۱۳ اسفند در مرکز مبادله طلا و ارز عرضه خواهد شد اما شرایط عرضه، مقدار و قیمت آن اعلام نشده است. این خبر در تاثیرگذار بود و باعث کاهش قیمت شد اما چون نحوه عملیاتی عرضه اعلام نشد بازار واکنش جدی نداشت. اگر این شرایط اعلام شود در کاهش قیمت می‌تواند مهم باشد. 
وی در پایان گفت: وضعیت تقاضا تغییری نکرده است امروز آخرین روز بهمن است امیدواریم با ورود به ماه اسفند شرایط این صنعت که دچار آسیب شده تغییر کند و رونق به بازار طلا بازگردد. 

آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

در معاملات امروز بازار طلا قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد، قیمت سکه طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۶ میلیون تومان شد. 
قیمت انس جهانی طلا ۲۰۱۶ دلار است و هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha