۱ نفر

افزایش تقاضا و کندل مثبت در نماد «برکت»

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 825741
افزایش تقاضا و کندل مثبت در نماد «برکت»

همانطور که میدانید گروه دارویی برکت یک شرکت سرمایه‌گذاری است که در شرکت‌های تولیدی-بازرگانی دارویی و تکنولوژی‌های نوین دارویی سرمایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر شرکت دارویی برکت در بازار اول فرابورس با نماد برکت معامله می‌شود. گروه دارویی برکت ۱۴ ۱۵ درصد از کل داروهای ضروری کشور را تامین می‌کند. همچنین بیش از ۴۲۰ قلم محصول از طریق شرکت‌های تابعه این شرکت تولید می‌شود. این شرکت دارای ۴ شرکت فرعی می‌باشد که گروه دارویی البرز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های دارویی کشور از شرکت‌های فرعی برکت است. سایر شرکت‌های فرعی برکت، بیوسان فارمد، شفا فارمد و شهرک صنعتی دارویی برکت هستند. ارزش بازار سهم ۹.۲۰۰ همت بوده و سهام شناور شرکت ۲۰ درصد است.

محصولات شرکت:

زیرمجموعه های این شرکت سرمایه گذاری توانایی تولید انواع اشکال خوراکی(قرص،کپسول،قطره خوارکی) و موضعی(ژل،کرم و پماد) و ... را دارد .

انواع داروهای تولیدی در زیر مجموعه های تابعه مانند داروهای ضد سرطان، آنتی سایکوتیک،ضد افسردگی و خواب اور، ضد صرع، قلبی و عروقی، مشکلات آلرژی و ... دارند را تولید می کنند.

نکته قابل توجه تولید داروهای استراتژیک (خاص و تخصصی) در زیرمجموعه های برکت می باشد که می تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

سهامداران:

سرمایه شرکت طی ۵ مرحله از محل مطالبات و آورده نقدی به مبلغ ۷,۳۴۰,۰۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.مهم ترین سهامداران شرکت به شرح جدول زیر است:

شرکت کاراندیش دوران معاصر با بیش از ۴۹ درصد، سهامدار عمده برکت است.

افزایش تقاضا و کندل مثبت در نماد «برکت»

تحلیل نموداری و شمارش امواج سهم:

برکت را در سناریویی مثلث گرفتیم که در اخرین موج E هستیم. انتظار داریم از محدوده ۴۸۰-۵۰۰ برگشت سهم محقق شده و در صورت فلت بودن بخش دوم  وارد موج پساالگویی جدید صعودی شویم.

هدف های مسیر ۷۰۰ و سپس ۹۰۰-۹۱۰ تومان است.

 شکست ۹۰۰-۹۱۰ مهم بوده و سقف مثلث می باشد. سهم با شکست این محدوده به ۱۳۵۰ میتواند نزدیک گردد که میان مدت محقق خواهد شد.

افزایش تقاضا و کندل مثبت در نماد «برکت»

وضعیت عملکرد شرکت:

پرتفوی بورسی:

هلدینگ البرز مهم ترین دارایی بورسی شرکت است که برکت مالک ۴۷.۱۷ درصد آن می باشد.  ارزش بازار این سهم در اخرین گزارش مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۳۸۰۲ میلیارد تومان بوده است و شاهد رشد و مازاد ارزشی برابر با ۳۲۶۱ میلیارد داری پرتفو هستیم.

پرتفوی غیربورسی:

مهم‌ترین‌ شرکت‌های پرتفوی غیربورسی برکت باتوجه به آخرین اطلاعات منتشرشده تا دیماه ۱۴۰۲ مطابق جدول زیر است. بهای تمام شده شرکت های غیر بورسی ۱۱۷۷ میلیارد تومان است.

افزایش تقاضا و کندل مثبت در نماد «برکت»

شرکت دارویی برکت در ۹ ماهه منتهی به آذر۱۴۰۲ ، ۴۱۸ میلیارد تومان سود خالص محقق نموده که ۲۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال پیشین دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha