۰ نفر

تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران ممنوع است؟!

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 825549
تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران ممنوع است؟!

رییس شورای شهر تهران در خصوص تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص سد معبر در برخی از میادین شهر تهران از جمله میدان هفت تیر ،گفت: شهرداری باید به صورت جدی وارد عمل شود؛ ولی کار مشکل و سختی است.
وی ادامه داد: برخی افراد در شب عید برای کسب و کار در نقاط مختلف شهر بساط گستری می کنند و همین امر باعث بروز راهبندان می شود.
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: امروز دیدم که معاون شهردار گفته بود این افراد را در ۲ بخش مستقر می کنند که البته این کار خوب است به شرط اینکه موقت باشد نه دائم و  از کنار پیاده روها این افراد جمع آوری شوند.
وی در خصوص اینکه دستفروشی شغل محسوب می شود، گفت: دستفروشی شغل پروانه دار نیست. مشاغل عموما صنف دارند دستفروشان کسانی  هستند که شغلی ندارند و برای اداره خانواده دچار مشکل هستند و تنگناهای معیشینی دارند به همین دلیل بساط می کنند که البته همین موضوع موجب ناراحتی مردم می شود و همین مردم هم از آنها خرید می کنند.
چمران در خصوص ورود خودروهای پلاک شهرستان ها در محدوده شهر تهران، گفت: تصمیم خاصی گرفته نشده است البته نباید ماشین پلاک شهرستان برای کار به تهران بیاید حالا اگر برای کار اداری، خرید و ... باشد اشکالی ندارد اما یک گروه به عنوان شغل اینجا می مانند و در اتومبیل خود استراحت می کنند؛ چون جایی ندارند.
وی به ترافیک روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: معاینه فنی هم از دیگر مشکلات ماست. در برخی شهرها  اخذ معاینه فنی مطابق استانداردها نیست.اتومبیل های دودزا و دارای مشکل از این مکان ها معاینه فنی می گیرند و در تهران تردد می کنند و همین امر  باعث آلودگی می شود ولی باید این موارد به صورت جد بررسی شود.
وی در خصوص ورود چینی ها به موضوع ساخت مسکن، گفت: اگر به عنوان انتقال تکنولوژی و کمک در سرعت بخشیدن به ساخت و ساز باشد ایرادای ندارد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: قبلا هم  ترک ها در  مسکن مهر ساخت و ساز کردند؛ ولی ما در ساخت و ساز خودکفا هستیم و نیاز به کشورهای دیگر نداریم؛ شاید سریعتر بسازند و یا از مصالح صنعتی استفاده شود و قابل انتقال است؛ ولی وزارت دفاع  هم در این زمینه اقداماتی انجام داد و کار خوبی بود ولی متاسفانه دنبال نمی شود.
به گفته چمران، با همین سیستم سنتی آجر به آجر و گِل رو گِل حتما روش های جدید تر زودتر به نتیجه می رسد.
وی در خصوص اجرای نمایشی در مترو در خصوص داعش که باعث رعب و حشت مردم شده بود، گفت: من ندیدیم اما عموما داعش با رعب و حشت است. یک بار هم این  کار انجام شده بود البته باید اندازه را نگه دارند.شاید این مدل اجرا کردن صحیح نباشد؛ البته من ندیدم و نمی توانم قضاوت کنم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جن گیر IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 0
    اره بابا زیاد شده ی سریاشونم دزدن مگ تهران خودش کم مسافرکش داره من خودم اسنپم اینطوری هم ترافیک کمتر میش هم جرایم چون اون بچه شهرستانی ک اومده میبینه گرونیه فایده نداره دس ب کاراهای خلاف میزنه ولی وقتی ممنوع بشه کارکردنشون مسافرکشی اوضاع بهتر حتی بعضیاشون فرهنگ رانندگیشون مث شهر خودشون ضعیف و خشن هم رانندگی هم اخلاق حتی اطراف تهران پلاک ۳۸ یا ۶۸
  • داود IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    البته بیشتر دستفروشان شاغل هستن وشغل دومشان هست ، و جالب اینکه اکثرشان بد دهن و گستاخ و بعضاً سابقه دار هستن و اگر مشتری با یکیشان بحثش بشه همه نفری با فحاشی میریزن سرش حتی از یک سمت خیابان به سمت دیگر بدو بدو به کمک هم میان حتی اگر حق با مشتری باشد ، چهار راه جمهوری ولیعصر دو مورد به چشم خودم دیدم
  • Vahıd IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    دست فروشی شغل حساب میشه؟!!!! اینجوری تولید شغل میکنید. خیلی خوبید. اسنپ و تپسی مثل قبلا به ماشینهای نمره شهرستان مسیر نده 80%میرن شهر خودشون.
  • ملک ری IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    نمره شهربانی خودرو نه که بی ارزش باشه ولی سند ثبت احوال که نیست. خیلیا رو می‌شناسم با افتخار ارتشین از جونشون مایه می‌ذارن برای حفظ مملکت ۱۰ سال منتقل شدن مناطق مرزی ماشین خریدن الان نمره‌شون فلان و بیساره لذا به جای اینکه به نمره ماشین اصالت سنجی کنید بر اساس محل تولد شناسنامه طرف بهش پلاک بدید بخدا در این حالت هنوز کد ایران ۶۶ هم پر نمی‌شد چه برسه به اینکه ۵۰ هم پر شده!!!!