۰ نفر

بررسی عمکرد و شمارش امواج «خموتور» بزرگترین تولید کننده موتورهای دیزلی و گازسوز در کشور

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 825378
بررسی عمکرد و شمارش امواج «خموتور» بزرگترین تولید کننده موتورهای دیزلی و گازسوز در کشور

شرکت پر پتانسیل موتورسازان تراکتورسازی ایران با ارزش بازار بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال و قیمت تابلوی ۳۸۴۰ ریال در گروه خودرو و قطعات و بازار دوم بورس فعال است.   p/e ۵.۳ را دارد و تقسیم سود ۶۶ درصدی و سود کارشناسی ۷۱۰ ریال به اجماع تحلیلگران نزدیک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این شرکت  به منظور تولید و عرضه انواع موتورهای کشاورزی و صنعتی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۶۶ تاسیس شدو موضوع فعالیت شرکت عبارت است از خرید و واردات انواع موتور و مواد اولیه و قطعات نیمه ساخت و ساخته شده انواع موتورهای خودرو و صنعتی و کشاورزی و سایر کاربردها و همچنین تولید و نصب آنها بعد از خدمات مختلف و فروش و صادرات آنها می باشد. خموتور به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورهای دیزلی و گازسوز در کشور می باشد و با بیش از ۳۰ سال سابقه و در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته در ساخت انواع موتورهای سه، چهار و شش سیلندر با کاربردهای کشاورزی (تراکتور)، خودرو، صنعتی (پمپ و ژنراتور)، ماشین‌آلات راهسازی فعالیت می‌کند.

فعالیت اصلی شرکت

شرکت موتورسازان ایران خرید و واردات انواع موتور، مواد اولیه و قطعات نیم‌ساخته و ساخته‌شده انواع موتورهای خودرو و کشاورزی است. همچنین تولید و نصب این محصولات به ادوات مختلف، فروش و صادرات محصولات شرکت، واردات، ساخت و تولید ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات مربوط به توسعه شرکت و سایر صنایع از دیگر فعالیت‌های خموتور به‌شمار می‌آیند.

خموتور از سال ۱۳۷۵ به‌عنوان اولین تولیدکننده نیرو محرکه کشور موفق به دریافت گواهینامه استاندارهای سیستم مدیریت کیفیت شده است. ظرفیت اسمی این شرکت ۳۶٬۰۰۰ دستگاه موتور در دوشیفت کاری می‌باشد که شامل بیش از ۵۰ نوع موتور با کاربردهای مختلف است.

۸۱ درصد سهامدارعمده خموتور و مشتری اصلی خموتور شرکت تراکتورسازی ایران است، به‌طوری‌که خموتور ۹۰ درصد تولیدات خود را به این شرکت ارائه می‌دهد. همچنین موتورهای تولیدی شامل موتورهای صنعتی (پمپ و ژنراتور) از طریق نمایندگی‌های فروش و سایر موتورهای کاربردی مستقیما از طریق شرکت‌های خریدار به بازار عرضه می‌شوند.

وضعیت عملکرد این قطعه ساز:

خموتور در صورت مالی میاندوره ای ۹ ماهه خود به موارد زیر دست یافته:

درآمد عملیاتی سهم خموتور : ۵۶% رشد

سود ناخالص خموتور : ۲۵% رشد

سود عملیاتی نماد خموتور : ۲۱% رشد

حاشیه سود ناخالص سهم خموتور ۲۲ % افت داشته است.

در عملکرد ۱۰ ماهه شرکت موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران‌ (خموتور) موفق به فروش ۳۵۷.۹۷ میلیارد تومان در دی ماه ۱۴۰۲ شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۶۰.۹۱ درصد افزایش داشته و رکورد فروش ماهانه شکسته شد. فروش کل شرکت در سال ۱۴۰۲به رقم ۲۷۰۴.۳۲ میلیارد رسید که نسبت به مشابه سال قبل۵۹.۲۷ درصد افزایش یافت.  صادرات کل سال  ۱۴۰۲نیز به رقم ۵.۳۳ میلیارد تومان رسید. سود خالص ۹ ماهه : ۲۱۳.۱۸ میلیارد تومان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت. به تازگی افزایش نرخ نیز گرفته و نرخ فروش داخلی موتور ۴سیلندر در دی نسبت به میانگین سال مالی تا دی، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مهم ترین محصول صادراتی شرکت موتور ۴ سیلندر است.

وضعیت تکنیکالی و امواج سهم

بررسی عمکرد و شمارش امواج «خموتور» بزرگترین تولید کننده موتورهای دیزلی و گازسوز در کشور

الگوی محتمل در سناریو یک مثلث است که در انتهای لگ E هستیم. E ترکیبی است که یا Y تمام شده یا به صورت یک مثلث در حال اتمام است.

در هر دو صورت:

حمایت معتبر و قوی محدوده ۳۳۰

هدف های قیمتی موج صعودی آتی که دو الی سه هفته زمان می خواهد برای شروع : ۴۸۰-۵۵۰ و سپس ۶۹۰ می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha