۰ نفر

حقوق سربازان به ۱۰ میلیون تومان رسید؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 825348
حقوق سربازان به ۱۰ میلیون تومان رسید؟

حقوق سربازان وظیفه در سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی همراه شده و این افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ هم اعمال خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افزایش حقوق سربازان در سال‌های اخیر باعث ایجاد انگیزه و نشاط بیشتر سربازان در پادگان‌ها شده است. سربازان در روز پایانی هر ماه حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند و حقوق آنها خوشبختانه به قدری هست که برای آن تا دریافتی ماه بعد برنامه‌ریزی کنند و حتی برخی از سربازان مقداری از حقوق خود را پس‌انداز می‌کنند.

روند افزایش حقوق سربازان در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است و در حال حاضر یک سرباز وظیفه مجرد با درجه سرباز دوم یا سرجوخه حداقل سه و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. درجه سربازان که بر اساس میزان تحصیلات آنها مشخص می‌شود، محل خدمت آنها اعم از عملیاتی یا غیر عملیاتی بودن و همچنین وضعیت تأهل سربازان در میزان حقوق دریافتی آنها تأثیرگذار است.

به گفته سردار مهری، رییس سازمان وظیفه عمومی، در حال حاضر متاهلین بر اساس میزان تحصیلات و شرایط خدمت خود بین ۴ تا بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

همچنین داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه نیز سوم دی‌ماه در حاشیه نشست هیأت دولت عنوان کرد: از ابتدای دولت تا به امروز حقوق سربازان با افزایش چهار برابری از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟

به گفته برخی از نمایندگان مجلس، حقوق سربازان در سال آتی با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهد شد. چندی پیش سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد طبق مصوبه مجلس در بودجه سال آینده، حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل بدون فرزند ۹ میلیون تومان تعیین شد.

رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه مجلس برای افزایش حقوق سربازان گفت: مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب کرد که حداقل حقوق سربازان مجرد معادل ۶۰ درصد حداقل حقوق پایور، حداقل حقوق سربازان مجرد مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل حقوق پایور و حداقل حقوق سربازان متاهل معادل ۹۰ درصد حداقل حقوق پایور باشد.

وی توضیح داد: براین اساس حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان، حداقل حقوق سربازان مجرد مناطق عملیاتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل بدون فرزند ۹ میلیون تومان می‌شود.

زارع اعلام کرد دولت در جریان طرح پیشنهاد افزایش حقوق سربازان، بار مالی اجرای این مصوبه را پذیرفته است. او یادآور شد که اجرای این مصوبه در سال ۱۴۰۳ منوط بر تأمین نظر شورای نگهبان است.

حقوق ۱۰ میلیون تومانی متعلق به کدام سربازان است؟

سه فاکتور تحصیلات، شرایط خدمت و وضعیت تأهل در نحوه محاسبه حقوق سربازان دخیل است. به طور مثال اگر حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان تعیین شده، در واقع حقوق ۶ میلیون تومانی به سرباز مجردی تعلق می‌گیرد که درجه او سرباز دوم یا سرجوخه است و در منطقه غیر عملیاتی خدمت می‌کند. بنابراین سربازهای مجرد که در منطقه غیر عملیاتی خدمت می‌کنند و مدرک تحصیلی آنها لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری است، بنا بر درجه‌ای که می‌گیرند حقوق آنها بیشتر خواهد بود.

بر همین اساس ممکن است گروهی از سربازان حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند. سربازان متأهل که در منطقه عملیاتی خدمت می‌کنند یا سربازان متأهل که تحصیلات آنها لیسانس یا بالاتر از آن است احتمالاً از حقوق ۱۰ میلیونی بهره‌مند خواهند شد. همچنین سربازان مجرد دارای مدرک فوق لیسانس یا دکتری که در منطقه عملیاتی خدمت می‌کنند نیز ممکن است حدود ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha