۰ نفر

غزه قتلگاه خبرنگاران در سال ۲۰۲۳ شد

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبر: 825266
غزه قتلگاه خبرنگاران در سال ۲۰۲۳ شد

کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد که از ۹۹ خبرنگار کشته‌شده در سال گذشته میلادی، ۷۷ تن در جنگ غزه و در پی حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بنا به اعلا کمیته حفاظت از خبرنگاران، شمار قربانیان رسانه در سال ۲۰۲۳ در صورتی که جنگ در غزه درنمی‌گرفت، در سطح جهان روندی کاهشی پیدا می‌کرد اما به‌دنبال جنگ خونین در نوار غزه، از ۹۹ خبرنگار کشته‌شده در سال گذشته، ۷۷ تن در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش فرانس ۲۴، این آمار بالاترین میزان قربانیان خبرنگار از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود و نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش حدود ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد: این کمیته دسامبر ۲۰۲۳ گزارش داد که خبرنگاران کشته‌شده در سه ماه نخست جنگ غزه، بیشتر از تمام خبرنگاران کشته‌شده در یک کشور مفروض در طول یک سال بودند.

بنا به اعلام این کمیته، اکثر ۷۷ خبرنگار کشته‌شده در این جنگ به عبارت بهتر ۷۲ نفر از آنها، فلسطینی بودند و نام سه خبرنگار لبنانی و همچنین دو خبرنگار اسرائیلی نیز در این آمار قرار دارد.

جودی گینزبرگ، مدیراجرایی کمیته حفاظت از خبرنگاران گفت: خبرنگاران در غزه شاهدان عینی خطوط مقدم هستند. از دست رفتن گسترده خبرنگاران که جامعه رسانه‌ای فلسطین متحمل شده است، نه تنها خاک فلسطین بلکه تمام منطقه و ورای آن را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. هر خبرنگاری که کشته می‌شود، ضربه‌ای دیگر به درک ما از جهان است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران، شکنجه و آزار خبرنگاران از سوی نیروهای اسرائیلی را به شدت مورد انتقاد قرار داده و در حال تحقیقات درباره کشتار عامدانه خبرنگاران به دست نیروهای رژیم صهیونیستی است؛ مسأله‌ای که ذیل جنایات جنگی قرار می‌گیرد.

به گفته این نهاد، صرف نظر از غزه، مکزیک به همراه فیلیپین و سومالی جزو مرگبارترین کشورها برای جامعه رسانه‌ای جهان محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha