۰ نفر

علاقه هند برای سرمایه گذاری در پروژه‌های آبی افغانستان

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲
کد خبر: 824764
علاقه هند برای سرمایه گذاری در پروژه‌های آبی افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان، از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران هندی به سرمایه‌گذاری در بخش آب و انرژی افغانستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مطیع‌الله عابد سخنگوی وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان اظهار داشت: برخی از سرمایه‌گذاران هندی در دیدار با مشاور این وزارتخانه اطمینان دادند که به ویژه در اجرای پروژه‌های آبی افغانستان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

طلوع نیوز نوشت: پس از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان برخی از کشورها از جمله ترکیه، چین، ازبکستان و ترکمنستان علاقه‌مندی‌ خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی و آب این کشور ابراز کرده‌اند.

سخنگوی وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان افزود: در این دیدار سرمایه‌گذاران هندی درباره سرمایه‌گذاری خود در بخش منابع آبی علاقه‌مندی نشان دادند که با استقبال وزارت انرژی و آب همراه شد و در نهایت ۲ طرف بر هماهنگی و همکاری مشترک تاکید کردند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در این رابطه گفت: افغانستان زمینه‌های خوب سرمایه‌گذاری را دارد و کشورها هم بدون هیچ استثنایی می‌توانند بیایند و در اینجا سرمایه‌گذاری کنند. قوانینی که برای سرمایه‌گذاری در افغانستان وضع شده، آسان است و امنیت نیز تامین است. سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هراس در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، برخی از کارشناسان امور آب بر این باورند که در راستای تطبیق پروژه‌ها در بخش‌های مدیریت آب‌ها و تولید انرژی در کشور نیاز است تا شرکت‌های خارجی با شرکت‌های داخلی همکار باشند.

نجیب‌الله سدید کارشناس امور آب گفت: باید قوانین سرمایه‌گذاری آسان‌تر و جالب توجه‌تر باشد تا سرمایه‌گذارهای خارجی جذب شوند، نکته دوم اینکه افغانستان باید دارای ثبات سیاسی باشد چون ثبات سیاسی سبب می‌شود که سرمایه‌گذار خارجی اطمینان پیدا کند که در کشور سرمایه‌گذاری کند.

پیش از این، نیز وزارت انرژی و آب حکومت طالبان، از ایجاد یک کمیته با هدف جلب و جذب سرمایه در بخش‌های آب و انرژی خبر داده بود.

بر اساس اطلاعات این وزارتخانه، در ۲ سال گذشته از طریق این کمیته حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha