۰ نفر

سید حسن نصرالله: سپاه پاسداران حامی واقعی جنبش‌های مقاومت است

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 824762
سید حسن نصرالله: سپاه پاسداران حامی واقعی جنبش‌های مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تبریک روز پاسدار به جمهوری اسلامی ایران، گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامی واقعی تمام جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی گفت «ما آماده مقابله با دشمن در هر نقطه‌ای هستیم و اگر اسرائیل به ما حمله کند به جای ۱۰۰ هزار نفر یک میلیون آواره در شمال خواهد داشت».

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود به مناسبت «روز جانبازان و اسرای مقاومت»، گفت رژیم صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را در غزه محقق کند و تنها در حال انتقام گرفتن از غیرنظامیان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود ضمن تبریک روز پاسدار به جمهوری اسلامی ایران، گفت «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامی واقعی تمام جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه است».

مقاومت و جانفشانی مردم غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است

او درباره موضع اصلی منطقه در این روزها یعنی غزه گفت: «آنچه امروز منطقه و دنیا را به خود مشغول کرده است، مساله فلسطین و جنایت‌ها و تجاوزهایی است که علیه مردم غزه انجام می‌شود. ۱۳۰ روز از تجاوزهای ژیم صهیونیستی می‌گذرد و چیزی به جز انتقام از غیرنظامیان بی‌دفاع ندیدم و این رژیم نتوانست اهداف خود را محقق کند و مقاومت و جانفشانی مردم غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است».

دبیرکل حزب‌الله لبنان به حمایت‌های مقاومت لبنان از غزه اشاره و تاکید کرد: «حمایت‌هایی که ما در لبنان از مردم غزه می کنیم مسئولیت اخلاقی و دینی است که بر گردن همه ماست. آنچه در غزه رخ می دهد باید وجدان هر انسانی در جهان را به لرزه درآورد. ما در جبهه لبنان اقداماتمان در حمایت از غزه منطبق با ارزش‌های اخلاقی و دینی است و در این امر سرزنش و حرف های هیچ کس برای ما مهم نیست».

اسرائیلِ قوی خطری برای تمام منطقه است

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه «به‌وجود آمدن رژیم اشغالگر آغاز تمام بحران‌ها در منطقه و تاریخ لبنان شاهدی بر این مساله است» گفت: «اسرائیل قوی خطری برای تمام منطقه است و اسرائیلی که ضعیف و هراسان است خطرش کم‌تر است. با توجه به رویدادهای غزه، خروج شکست خورده اسرائیل قبل از اینکه مصلحتی برای فلسطین باشد مصلحتی ملی برای تمام کشورهای منطقه است. ایجاد جبهه لبنان برای مقابله با رژیم اشغالگر در وهله اول منفعتی ملی برای ممانعت از پیروزی اسرائیل است».

دبیرکل حزب‌الله با انتقاد از افراد و جریان‌هایی که حمایت مقاومت لبنان از مقاومت و مردم فلسطین را «بی‌فایده» می‌خوانند، گفت: «مشکل اصلی اینجاست که برخی‌ها معتقدند اقدامات ما در جبهه لبنان بی‌فایده است و این امر فاجعه‌بار است. برخی‌ها در مورد فداکاری‌هایی که در مقابل دشمن انجام می‌دهیم از عبارت‌های توهین‌آمیز استفاده می‌کنند، برخی‌ها از پیش قضاوت می‌کنند و دستاوردها و پیروزی‌های ما را خیالی و وهمی توصیف می‌کنند».

او ادامه داد: «این قشر که مدعی است قوانین بین‌المللی از ما محافظت خواهد کرد و در مورد فواید مقاومت بحث و جدل می‌کنند، ناامیدکننده هستند. با اقشاری که از پیش قضاوت نمی‌کنند می‌توان گفت‌وگو کرد و باید دقت کنیم که این گفت‌وگوها به گفت‌وگوهای فرقه‌ای تبدیل نشود. اختلاف‌نظر در مورد اسرائیل از همان زمان تاسیس رژیم اشغالگر در لبنان وجود دارد و ما هم شهدای مسلمان و هم شهدای مسیحی داریم که در مقابله با این دشمن به شهادت رسیدند. نباید این مشکلات را فرقه‌ای کرد و مسئولیت برخی مواضع را گردن فرقه خاصی نیندازیم».

اگر مقاومت نبود، دشمن لبنان را اشغال می‌کرد

سید حسن نصرالله در ادامه گفت «بار سنگین مقابله با دشمن در جبهه لبنان بر دوش مردم روستاهای مرزی و اهل جنوب است و تعداد زیادی از شهدا فرزندان روستاهای مرزی هستند و این امر اراده واقعی اکثریت را نشان می‌دهد که فراتر از فرقه‌هاست».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «مقاومت با فداکاری‌های خود از تمام لبنان دفاع می‌کند و اگر مقاومت نبود، دشمن این کشور را اشغال می‌کرد. با توجه با قواعد بازدارندگی که مقاومت ایجاد کرده است، دشمن تنها در نقاط مشخصی می‌جنگد. به دلیل وجود مقاومت دشمن حساب ویژه‌ای از لبنان می‌برد و کشورهای جهان به دلیل وجود جبهه جنوبی هیات‌هایی به لبنان می‌فرستند».

او درباره اهداف سفرهای هیأت‌های غربی به لبنان گفت: «تنها هدف سفر هیات‌های غربی به لبنان محافظت از اسرائیل و بازگرداندن شهرک‌نشینان صهیونیست به شمال سرزمین‌های اشغالی است. هیات‌های غربی به هیچ وجه در مورد تجاوزها و جنایت های غزه نمی‌پردازند و تنها در مورد رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند. آن ها فقط درمورد امنیت اسرائیل و بازگشت شهرک‌نشینان صحبت می‌کنند».

نصرالله در ادامه تاکید کرد: «امتیازات سیاسی که از طرف‌های مختلف به ما پیشنهاد داده می‌شود هیچ تاثیری بر ما نمی‌گذارد و باعث نمی‌شود که جبهه لبنان را متوقف کنیم؛ جبهه جنوبی فشار و حمایت و مشارکت در راستای شکست و تضعیف دشمن و توقف تجاوزها به فلسطین است».

او با بیان اینکه «دشمن اکنون در وضعیتی نیست که شروط خود را بر لبنان تحمیل کند بلکه خودش ضعیف و بحران‌زده است» گفت: «ما از طرف لبنانی می‌خواهیم که به جز اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شروط دیگری نیز قرار دهد. دشمن هر کاری بکند ما تسلیم نخواهیم شد و حتی اگر علیه ما حمله کند تا زمان توقف تجاوزها به غزه جبهه جنوبی را متوقف نخواهیم کرد».

دشمن در تجاوزهای بر امکانات جاسوسی متکی است

دبیرکل حزب‌الله با هشدار درباره جنگ روانی دشمنان لبنان گفت: «برخی طرف‌ها در داخل لبنان مردم جنوب را با مساله بروز جنگ می‌ترسانند و ابن انحطاط اخلاقی است. برخی‌ها با مردم جنوب تماس می‌گیرند و در راستای خدمت به دشمن به آن‌ها می‌گویند که خانه‌های خود را ترک کنید. باید حواسمان به جنگ روانی که دشمن به راه‌ انداخته و برخی طرف‌ها از آن حمایت می‌کنند باشد. باید حواسمان به آنچه در شبکه‌های اجتماعی با هدف ترساندن مردم منتشر می‌شود باشد. دشمن برای ضربه زدن به مقاومت از این اطلاعات که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد بهره می‌برد».

سید حسن نصرالله توصیه کرد: «نصیحت من این است که در این مرحله از تلفن همراه استفاده نشود که به مثابه مزدور قاتل است، دوربین‌هایی که به اینترنت متصل هستند بیشترین خدمت را به دشمن می‌کنند و باید در این نبرد آن‌ها را خاموش کنیم زیرا دشمن در تجاوزهای خود به‌طور اساسی بر امکانات جاسوسی متکی است».

هر زمانی در غزه آتش‌بس شد در جنوب نیز آتش‌بس می‌شود

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «تمام تحولات منطقه را دنبال می کنیم و هر احتمالی مطرح است و ما در جنوب مبارزه می‌کنیم و چشممان به غزه است؛ هر زمانی که در غزه آتش‌بس شد در جنوب لبنان نیز آتش‌بس خواهد شد».

نصرالله در واکنش به تهدیدات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان نیز گفت: «اگر نمی‌خواهی جنگ با ما را متوقف کنی پس خوش آمدی. اگر دشمن تهدیدات خود علیه ما را متوقف نکند باید بداند صدهزار صهیونیستی که شمال سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند به این منطقه باز نخواهند گشت».

سید مقاومت در پایان گفت: «هر کس ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند، بداند که ما نیز آن را گسترده‌تر خواهیم کرد و اگر گمان می‌کند که مقاومت احساس ترس می‌کند کاملا در اشتباه است. عزم و اراده مقاومت امروز بیشتر شده و ما آماده مقابله با دشمن در هر نقطه‌ای هستیم. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بداند که اگر به ما حمله کند به جای صدهزار نفر یک میلیون آواره از شمال خواهد داشت».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha