۰ نفر

فوری/ خبر خوش برای مادران

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبر: 824677
فوری/ خبر خوش برای مادران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مرگ و میر نوزادان به عدد ۸ به ازای هزار تولد زنده کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج تحت عنوان سلامت زنان و خانواده گفت: ایران تلاش کرده سلامت زن و خانواده را ارتقا دهد. مادران باردار تا پایان دوران شیردهی و کودکان تا پنج سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی افزود: به مادران باردار مشاوره تلفنی داده می شود و ۹۹خدمت به صورت رایگان به مادران باردار داده می شود.

خزعلی ادامه داد: راه اندازی پارک ویژه بانوان با هدف انجام تحرک بدنی زنان در کشور انجام شده است. برای زنان باردار و کودکان زیر پنج سال سبدهای غذایی رایگان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: مرگ و میر نوزادان به عدد ۸ به ازای هزار تولد زنده و مادران باردار ۲۳ به ازای ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. باید تلاش کنیم که سلامت جسمی، روانی و معنوی خانواده را ارتقا دهیم و از بروز هرگونه مشکلی پیشگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الناز IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    خانم خزعلی ازبس که هر روز خبرها را دنبال کردم برای ثبت نام ایران خودرو مادران دیگه چشمم ضعیف شده گفته بودند دهه فجر ثبت نام داره اینم دروغ بود دیگه خسته شدم ماکه دستمون به جایی نمی‌رسد شما پیگیری کنید برسد دست خانم خزعلی که این وعده ها رومیداد
  • الیا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    ازبس که هر روز سایتها را جستجوکردم برای ثبت نام ایران خودرو مادران دیگه چشمم ضعیف شده گفته بودند دهه فجر ثبت نام داره اینم دروغ بود دیگه خسته شدم ماکه دستمون به جایی نمی‌رسد شما پیگیری کنید برسد دست خانم خزعلی که این وعده ها رومیداد
  • خسروجردی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    چه خبرخوشی حالا موقع بچه دارشدنه