۲ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / این اتفاق بازار طلا را تکان می‌دهد!

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۴۲
کد خبر: 824581
ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / این اتفاق بازار طلا را تکان می‌دهد!

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه مسدودی حساب‌ها مبادلات بازار طلا را کاهش داده است پیش‌بینی کرد در صورت رفع مسدودی بازار طلا رونق بگیرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ پس از چند روز تعطیلی بازار طلا امروز بازگشایی شد. در حالی که قیمت انس جهانی کاهش یافت و به ۲۰۱۶ دلار رسید؛ اما قیمت طلا و سکه افزایش یافت. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز شنبه ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان شد.
در همین رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: قیمت‌ها پس از بازگشایی بازار تغییر چشمگیری نداشت، شرایط بازار عادی است و قیمت‌ها تقریبا تثبیت شده است.
وی اضافه کرد: شرایط بحرانی هنوز ادامه دارد و مسدودی حساب طلافروشان نیز پابرجاست. برای روزهای آینده نیز باید دید نرخ ارز و نوسان انس جهانی چگونه خواهد بود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد تا آخر هفته تغییر قیمت‌ها تغییر خاصی داشته باشد به دلیل مسدودی حساب‌ها مبادلات به حداقل رسیده است، اگر این شرایط برطرف شود می‌تواند در مبادلات اثرگذار باشد.
بذرافشان با بیان اینکه مسئولیت رفع مسدودی حساب‌ها با وزارت صمت و بانک مرکزی است، اظهار داشت: بازگشایی حساب‌ها نقش مهمی در بازار دارد، در حال حاضر همکاران ما برای مبادله یا طلا می آورند یا پول جابجا می‌کنند؛  اما چون حساب‌ها مسدود است بنکداران نمی‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند.
وی افزود: اتحادیه طلا در ۱۰ در روز گذشته سه مرتبه با مسئولان نامه‌نگاری انجام داده است، من نیز تلفنی با مسئولانی رایزنی کرده‌ام قول‌هایی داده شده اما اتفاق عملیاتی رخ نداده است زمانی هم که پیگیری می‌کنیم پاسخگو نیستد یا اعلام می‌کنند می‌کند موضوع در حال بررسی است. امیدی به رفع مسدودی حساب‌ها نیست.
بذرافشان در پایان گفت: حباب سکه امروز تغییری نداشته و حدود ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است در این هفته نیز به نظر نمی رسد حباب تغییری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha