۰ نفر

درمان سرطان در سیستان‌وبلوچستان باید رایگان شود

۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 824021
درمان سرطان در سیستان‌وبلوچستان باید رایگان شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نصب دستگاه‌های پیشرفته برای درمان سرطان در زاهدان درمان بیماران سرطانی باید به صورت رایگان انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، بهرام عین اللهی روز جمعه در حاشیه افتتاح سی تی سیمولاتور بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای دستگاه سی تی سیمولاتور و مرکز آن نیازمند نیروهای کارآمد هستیم که با توجه به درخواست اساتید دانشگاه مرکزی برای تربیت نیرو در حوزه رادیوتراپی و پزشکی هسته ای تقویت خواهیم کرد که دانشگاه علوم‌پزشکی مجوز انجام این کار را خواهد گرفت.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز داریم بحث سرطان‌هاست، در همه جای دنیا سرطان یکی از مشکلات بیماران به شمار می‌رود که سلامت انسان‌ها را دچار مخاطره می‌کند در زمینه سرطان هرچه پیشگیری و درمان زودتر اتفاق بیفتد درمان بهتری را شاهد خواهیم بود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروزه تجهیز مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های پیشرفته درمان سرطان یکی از اولویت‌های ماست راه اندازی دستگاه سی تی سیمولاتور در زاهدان یکی از افتخارات دولت به شمار می‌رود که می‌تواند غده‌های سرطانی را با اندازه مشخص نشان دهد و به درمان بیماران کمک کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این سیمولاتور، دستگاه‌های پیشرفته پت اسکن و شتاب دهنده نیز بزودی وارد چرخه خدمات رسانی خواهد شد و این مرکز یکی از مراکز پیشرفته خدمات درمان سرطان در سیستان و بلوچستان خواهد شد.

عین اللهی با بیان اینکه به زودی خدمات رایگان درمان سرطان را در سیستان و بلوچستان انجام خواهیم داد خاطرنشان کرد: درمان بیماران سرطانی باید رایگان انجام شود امیدواریم با نصب دستگاه‌هایی که در زاهدان انجام می‌شود بیماری از این منطقه برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه نکند.

وی از مردم خواست کسانی که سابقه سرطان در فامیل دارند به مراکز جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت مراجعه کنند تا در صورت تشخیص پزشک زودتر برای پیگیری روند درمانشان اقدام شود.

وزیر بهداشت افزود: در تشخیص سرطان، درمان زودرس بسیار اهمیت دارد زمانی که درمان سرطان طولانی شود ممکن است درمان موثری صورت نگیرد بنابراین مردم بدانند با این دستگاهای پیشرفته درمان آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به ساختمان ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد:این پروژه شامل سالن کنترل متصل به راهداری و تمام بیمارستان‌های سطح استان است که در کمتر از سه ماه تجهیز و راه اندازی شده است.

عین اللهی از افتتاح دستگاه تصویربرداری MRI بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان نیز گفت: با افتتاح این دستگاه ام آر آی تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۶ دستگاه رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر سه پروژه که بصورت حضوری افتتاح شد، ۱۳ پروژه بهداشتی و درمانی بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پنج خانه بهداشت جلدک زاهدان، محمد آباد کورین، جوانتل زاهدان، اسماعیل آباد زاهدان، کشک سیب و سوران و یک مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در زاهدان اشاره کرد.

وزیر بهداشت افزود: راه اندازی چهار مرکز خدمات سلامت روان (سراج) در شهرهای زاهدان، خاش و سراوان از دیگر پروژه های قابل افتتاح امروز است که به صورت ویدئو کنفرانش انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha