۰ نفر

روسیه: هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی در راه است

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 823629
روسیه: هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی در راه است

دیپلمات ارشد روسیه روز چهارشنبه از احتمال هفتمین آزمایش کره شمالی به دلیل اقدام‌های تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفیر روسیه در پیونگ یانگ گفت که اگر آمریکا به «گام‌های تحریک آمیز» در منطقه ادامه دهد، کره شمالی ممکن است هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.  

«آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت:«اینکه آزمایش اتمی دیگری در کره شمالی انجام شود یا نه، بستگی به این دارد که وضعیت نظامی-سیاسی در شبه جزیره چگونه پیش خواهد رفت».

 وی گفت که اگر بازدارندگی اتمی گسترده بین ایالات متحده و کره جنوبی یا سایر اقدامات تحریک آمیز مانند پرواز بمب افکن‌های استراتژیک ایالات متحده بر فراز شبه جزیره کره ادامه یابد، رهبری کره شمالی ممکن است تصمیم به انجام آزمایش اتمی جدید بگیرد.

 ماتسگورا گفت که مسئولیت این آزمایش کاملاً بر عهده واشنگتن و تا حدی سئول خواهد بود.

آخرین آزمایش اتمی کره شمالی، در سپتامبر 2017 انجام شد.  این کشور در سال گذشته، به سرعت در حال توسعه فناوری تسلیحات اتمی و موشکی خود بوده است.

 ماتسگورا خاطرنشان کرد که کره شمالی به دنبال جنگ نیست.  این دیپلمات همچنین تاکید کرد که همکاری سودمند بین کره شمالی و روسیه علیه هیچ کشور ثالثی نیست و صلح و امنیت را تقویت می‌کند.

 وی در پاسخ به سئوالی درباره همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور، گفت که ماهیت همکاری‌های در زمینه‌های عملی بر اساس توافق‌های صورت گرفته توسط سران روسیه و کره شمالی تعیین می‌شود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که در حال بررسی طرحی برای ایجاد یک فرماندهی جدید برای مقابله با تهدیدات اتمی کره شمالی در سئول است.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» این طرح شامل گسترش ستاد مشترک برای پاسخ به تهدیدات اتمی پیونگ یانگ است. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که فرماندهی جدید بر سامانه آمادگی اتمی «سه محوره» که شامل دفاع هوایی و موشکی و پاسخ فوری است، متمرکز است.

این در حالی است که یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هیچ نشانه‌ای از اقدام نظامی مستقیم کره شمالی علیه کره جنوبی شناسایی نشده است.

«جونگ پاک» مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور کره شمالی گفت که ایالات متحده به نظارت بر اوضاع و محافظت از متحدان خود در منطقه  از جمله سئول و ژاپن ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha