۰ نفر

مسکو پول بلوکه شده کره شمالی را در ازای تسلیحات آزاد کرد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۴۴
کد خبر: 823478
مسکو پول بلوکه شده کره شمالی را در ازای تسلیحات آزاد کرد

نیویورک تایمز روز سه شنبه به نقل از مقامات ناشناس اطلاعاتی غربی گزارش داد که روسیه 9 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده کره شمالی را پس از اینکه این کشور تسلیحاتی را برای جنگ علیه اوکراین به مسکو داده را آزاد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نیویورک تایمز، کارشناسان و یک مقام آمریکایی ناشناس به این روزنامه گفتند به نظر می‌رسد پیونگ یانگ که تحت طیف وسیعی از تحریم‌های سازمان ملل و ایالات متحده به دلیل آزمایش‌های ممنوعه تسلیحات هسته‌ای قرار دارد، تامین موشک و مهمات روسیه را برعهده گرفته است.

نیویورک تایمز نتوانست این بانک بانک روسی را که گفته می شود آزادسازی 9 میلیون دلار از 30 میلیون دلار دارایی های بلوکه شده کره شمالی انجام داده شناسایی کند، اما منابع اطلاعاتی این روزنامه گفتند که این آزادسازی بعد از ارسال تسلیحات از کره شمالی صورت گرفته است.

واشنگتن در ماه ژانویه اعلام کرد که روسیه حداقل یکی از این موشک های اهدایی کره شمالی را ماه قبل به اوکراین شلیک کرده است.

مقامات ناشناس آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند که پیونگ یانگ قصد دارد از این پول آزاد شده برای خرید نفت خام استفاده کند.

از سوی دیگر گزارش شده که یک شرکت کره شمالی به تازگی حسابی را در یک بانک روسی دیگر در منطقه جداشده از گرجستان، اوستیای جنوبی باز کرده است. این منطقه را تنها مسکو و تعداد معدودی از متحدانش به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند.

مشخص نیست که آیا مسکو به خواسته دیگر پیونگ یانگ برای دستیابی به فناوری پیشرفته ماهواره ای و زیردریایی های هسته ای در ازای دریافت تسلیحات عمل کرده است یا خیر.

مقامات رسمی آمریکایی از تایید جزئیات مبادله بانکی روسیه و کره شمالی خودداری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha