۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران اعلام کرد:

مسکن ۲۵ متری، متری ۲۵ میلیون تومان/ جزئیات طرح مسکن اقتصادی در شهرک های اقامتی هوشمند

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 823583
مسکن ۲۵ متری، متری ۲۵ میلیون تومان/ جزئیات طرح مسکن اقتصادی در شهرک های اقامتی هوشمند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: طرح مسکن‌های اقتصادی در شهرک اقامتی هوشمند و پاک در استان تهران و با ظرفیت ۲۰ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در خصوص طرح مسکن‌های اقتصادی گفت: موضعی که شورا شهر تهران و شهرداری داشتند سبب شد تا اجرا این طرح در منطقه ۱۹ تهران عملیاتی نشود؛ به همین‌ دلیل شهرکی به مساحت ۱ میلیون متر در استان تهران درنظر گرفته شده‌است که ظرفیت ساخت ۲۰٬۰۰۰ مسکن اقتصادی را دارا است.

وی افزود: این طرح برگرفته از بخش تعاون بوده و هیچ ارتباطی با طرح مسکن ملی دولت رئیسی ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با همکاری که با شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، اولین شهرک تمام هوشمند و پاک کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که مرحله کلنگ‌زنی و آغاز به کار آن تا پایان سال جاری رقم خواهد خورد. زمان بندی دقیقی نیز برای اجرای این پروژه درنظر گرفتیم؛ به طوری که ۱۸ ماه زمان اجرای زیرساخت‌ها و ۲۴ ماه زمان تحویل فاز اول خواهد بود. فازهای ۲ تا ۴ نیز به فاصله یک ساله انجام می‌شوند.

باقرپور با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه تولید مسکن گفت: از آنجایی که هزینه ساخت‌وساز طی یک سال گذشته بیش از ۱۶۰ درصد رشد یافت، می‌توان مدعی بود که زمان اصلی‌ترین عامل هزینه برای این طرح است. به همین واسطه و با همکاری چندین بانک، ۴۰ درصد از تامین سرمایه مورد نیاز این شهرک از طریق وام‌های بدون بهره انجام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران ادامه داد: با فرض شرایط فعلی یعنی دلار ۵۰ هزار تومان، قیمت مسکن‌های اقتصادی متری ۲۵ میلیون تومان برآورد شده‌است. البته در این شهرک به علت دید و نگاه مردم، تمام خانه‌ها ۲۵ متری نبوده و خانه‌هایی با متراژهای بالاتر و حتی ۸۵ متری نیز طراحی و اجرا خواهد شد.

در بخش دیگری از این میزگرد رسانه‌ای، باقرپور در پاسخ به انتقادات این طرح پرداخت و گفت: بارها و بارها گفته شده‌است که این طرح هیچ ربطی به ساخت ۱ میلیون مسکن دولت سیزدهم ندارد و تماما برگرفته از بخش تعاون است. آمار معاملات مسکن تهران عدد ۱٬۵۰۰ را نشان می‌دهد درحالی که این عدد در سال‌های نه چندان دور چیزی حدود ۲۰٬۰۰۰ بود. مسکنی که جز نیازهای اولیه هر انسانی است که با اجرای این طرح، دهک‌های کم درآمد جامعه نیز صاحب خانه می‌شوند.

از طرفی برخی افراد معتقدند که طرح مسکن‌های اقتصادی در راستای سیاست فرزندآوری نبوده حتی مغایر با سبک زندگی ایرانی-اسلامی است. در پاسخ باید گفت که به خاطر مشکل مسکن اصلا ازدواجی شکل نمی‌گیرد که حال نگرانی در خصوص فرزندآوری وجود داشته باشد. از طرفی زندگی آپارتمان نشینی، داشتن موبایل و ماشین نیز مغایر با فرهنگ ایرانی-اسلامی است. گویا بعضی دوستان با واژه‌هایی مانند اقتضا، سیر تکاملی و... غریبه هستند.

در آخر باقرپور در پاسخ به منتقدی که مدعی بود خانه‌های کوچک مقیاس به واسطه قدرت نقدشوندگی بالا آن تورم‌زا خواهد بود گفت: این آقایان مدت‌ها قبل به خرید خانه‌های لوکس مشغول بوده که بعد از آن در شرایط رکودی فعلی کشور قرار گرفتند. واضحا اجرای چنین طرح‌هایی منافع آقایان را به خطر می‌اندازد که چنین اظهارات غیرکارشناسی می‌کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha