۰ نفر

اقتصاد آنلاین خبر می دهد؛

فریب مردم برای خرید موتورسیکلت های وارداتی/ مراقب کلاهبردی «واردات دریای پارس» یا نام های مشابه باشید

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 823204
فریب مردم برای خرید موتورسیکلت های وارداتی/ مراقب کلاهبردی «واردات دریای پارس» یا نام های مشابه باشید

خریدهای اینترنتی اگرچه کار بسیاری از مردم را در تهیه مایحتاج روزانه خود با تسهیل بیشتری مواجه کرده است، اما به همان تناسب بساط کلاهبرداران را هم گسترانده و فریب مردم برای خرید کالاهای ارزانتر از نرخ عرضه شده در فروشگاههای رسمی و مغازه ها را به اوج رسانده است؛ به نحوی که هم اکنون به دلیل شرایط خاص بازار خودرو و موتورسیکلت، بساط کلاهبرداری برخی کانال های تلگرامی هم گسترده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، بعد از اوج گیری کرونا و شیوع ویروس کووید ۱۹ که بسیاری از مردم را برای تامین مایحتاج روزانه خود به صورت حضوری، با مشکلات جدی مواجه کرد؛ خریدهای اینترنتی به نوعی به سبک زندگی مردم تبدیل شده و اکنون علیرغم اینکه محدودیتی در ترددها و خریدهای حضوری وجود ندارد، اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند، از ویترین های مجازی بسیاری از فروشگاهها خرید کنند. در این میان البته به تناسب تسهیلی که خریدهای اینترنتی برای مردم ایجاد کرده، برخی کلاهبرداران را هم به این موضوع ترغیب کرده است که با جلب اعتماد مردم، نسبت به کلاهبرداری از آنها ترغیب نماید.

فارغ از اینکه پلیس فتا، بارها و بارها اعلام کرده که مردم برای خریدهای اینترنتی صرفا به درگاه رسمی فروشگاهها مراجعه کرده و از داشتن ای- نماد از سوی آنها اطمینان حاصل کنند؛ اما همچنان برخی کانال های تلگرامی و صفحات ایجاد شده در فضای مجازی، مورد اعتماد مردم قرار می گیرند و منجر به آسیب های فراوانی به آنها می شوند.

در این میان، کالاهایی بیشتر برای کلاهبرداران جذاب است که مردم دسترسی سختگیرانه تری نسبت به آنها دارند و یا وارداتی هستند و می توانند آن را با قیمت کمتری نسبت به سایت های رسمی خریداری نمایند؛ به همین دلیل است که بساط اغواگری و گول زدن مردم بیشتر در این بخش از کالاها از سوی کلاهبرداران در فضای مجازی گسترده می شود.

یکی از مواردی که شاکیان بسیاری را ظرف هفته های گذشته به خود اختصاص داده، خرید اینترنتی موتورسیکلت های وارداتی با قیمتی پایین تر از نرخ بازار است؛ به نحوی که مالباختگان بسیاری با تماس با خبرنگار اقتصاد آنلاین، خواستار تهیه گزارش از کلاهبرداری این چنین شرکتهایی شده اند. یکی از این شرکتها که اتفاقا با جعل نام رسمی یکی از شرکتهای بازرگانی صاحب نام در بندر بوشهر- گناوه اقدام به کلاهبرداری نموده، «واردات دریای پارس» است که البته برخی از کانال های جعلی  آن در تلگرام با نام «بازرگانی دریای پارس دریای پارس (واردات موتور) فعالیت می نماید و کلاهبرداری زیادی را به نام فروش انواع موتورسیکلت های وارداتی انجام داده است.

در شماره کارتی که به نام ک. ضمیری (۶۱۰۴۳۳۷۹۵۸۵۳۷۶۹۶) و نیز ع. هارون الرشیدی (۶۰۳۷۹۹۸۱۵۴۰۱۱۲۰۷) در اختیار خریداران قرار گرفته و از آنها کلاهبرداری شده است، بسیاری از افراد، وجوهی را واریز کرده اند که سرنوشت آن نامعلوم است و البته کار به شکایت به دستگاه قضا هم کشیده شده است؛ ضمن اینکه مقامات محلی پلیس فتا هم در حال بررسی موضوع می باشند.

در عین حال، یک مقام مسئول در پلیس فتا در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین تاکید می کند که مردم مراقب کلاهبرداری هایی باشند که با اسامی مختلف در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند، هر چند که این فضا به دلیل گستردگی قابل رصد و پایش کامل و همه جانبه نیست، اما پلیس فتا بر اساس شکایاتی که مردم تنظیم می نمایند، موضوعات را بررسی کرده و تاکنون نیز به نتایج بسیار خوبی دست یافته است.

او می گوید: هر یک از مالباختگان این پرونده واردات حتما با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و از طریق سامانه ثنا، در اسرع وقت نسبت به ثبت شکایت تخلفات اقدام نمایند تا بتوان بانک اطلاعاتی از شاکیان این پرونده و افراد مذکور داشت.

وی می افزاید: البته در شکایاتی که از سوی مالباختگان ثبت می شود، استعلام شماره همراه معرفی شده و نیز کارت بانکی و مشخصات این افراد باید صورت گیرد.

اقتصاد آنلاین از تمامی مالباختگانی که به هر ترتیبی به دو شماره کارت اعلامی و یا در ارتباط با شرکت جعلی «واردات دریای پارس» یا «بازرگانی دریای پارس دریای پارس» وجهی واریز کرده اند تقاضا دارد تا این پایگا خبری را جهت پیگیری های بعدی در جریان قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha