۱ نفر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران؛

تامین مالی تولید از محل اوراق ۳۰ درصدی، گران است/ نوسانات بورس متاثر از تصمیمات کلان کشور

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 823170
تامین مالی تولید از محل اوراق ۳۰ درصدی، گران است/ نوسانات بورس متاثر از تصمیمات کلان کشور

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آثار فروش گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصدی در سازمان بورس و اوراق بهادار نیز، گفت: نوسانات این روزهای بازار سرمایه نتیجه تصمیمات در سطح کلان کشور است؛ به نحوی که واضح است این نرخ، تاثیر منفی بر صنایع مختلف خواهد گذاشت و هزینه تامین مالی بنگاه‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما امیدواریم که این جابه‌جایی منابع یعنی انتقال سرمایه مردم از سپرده بانکی و بازار سرمایه به گواهی سپرده خاص، منتج به افزایش کارایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مجید عشقی در حاشیه در حاشیه نخستین جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر صنعت کارگزاری در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری مباحث مرتبط با سهام عدالت همچنان در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که همانطور که از قبل برنامه ریزی و اعلام شد، مجامع دو استان خراسان شمالی و زنجان به ترتیب در تاریخ ۲۳ و ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد و با تداوم همین روند تا ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۳، مجامع ۲۸ استان دیگر برگزار خواهند شد تا این بخش از پرونده سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص آثار فروش گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصدی در سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: نوسانات این روزهای بازار سرمایه نتیجه تصمیمات در سطح کلان کشور است؛ به نحوی که واضح است این نرخ، تاثیر منفی بر صنایع مختلف خواهد گذاشت و هزینه تامین مالی بنگاه‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما امیدواریم که این جابه‌جایی منابع (انتقال سرمایه مردم از سپرده بانکی و بازار سرمایه به گواهی سپرده خاص) منتج به افزایش کارایی خواهد شد.

عشقی ادامه داد: از طرفی صندوق‌های حمایتی بازار و صندوق‌های بازارگردانی نیز در تلاش هستند تا این اثرات را به حداقل برسانند.

وی افزود: طبیعتا نرخ سود در تمام بازارها اثرگذار خواهد بود؛ اما ذکر این نکته ضروری است که این سیاست کوتاه مدتی بوده و سیستم بانکی در بلند مدت نمی‌تواند چنین نرخ‌هایی را پوشش دهد.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نگرانی‌هایی نیز در خصوص این‌که صندوق‌های درآمد ثابت نمی‌توانند در این گواهی‌ها ورود کنند، وجود داشته که چنین چیزی وجود ندارد و این گواهی‌ها نقش اوراق را برای صندوق‌های درآمد ثابت بازی می‌کنند.

رئیس سازمان بورس در خصوص توصیه اخیر رهبری در خصوص نقش بخش خصوصی در کشور گفت: تمام تلاش سازمان بورس بر این است که نقش بخش خصوصی افزایش یابد؛ ضمن اینکه تامین مالی از طریق اوراق بدهی و اضافه شدن چندین شرکت به بازار، از اقدامات سازمان بورس برای ارتقا بخش خصوصی بوده‌است که قطعا ادامه‌دار خواهد بود.

عشقی در خصوص رسوایی اردیبهشت ماه در سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: پرونده ۱۷ اردیبهشت ماه در دست پیگیری و در دادسرا در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    اقای عبدی نگفتن کمه .میگه عاقلانه تره به تولید واشتغال توجه کنید .تولید پاک الودگی کم میشه .کارو زندگی میشه .اگه فقط به فرزنداوری بدن تهش چی میشه.
  • حامد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    دولت و عشقی بورس را نابود و سرمایه مردم را به فنا دادن .
  • خاندوزی وعشقی رئسی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    لعنت به تو عشقی .
  • علی کرمیان IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    آقای عشقی وجداناً خودتان یا کارمندانتان درطول مدیریتتان دراردوگاه بورس یک بار شده عملکردسالیانه یا دوسالیانه ی نمادهایی مثل کگل بمولد ووو که سرمایه ی مردم را ذوب میکنند بررسی کرده باشید