۰ نفر

هشدار تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 823161
هشدار تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، متخلفان میزان ۲۳۹ هزار میلیارد ریال محکومیت‌های قطعی داشتند که مجموع محکومیت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی اسفنانی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت آغاز چهل و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون، موجودی پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز ۱۳هزار و ۷۵۰ فقره بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ورودی پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز ۵۸۵ هزار و ۶۳۸ فقره پرونده بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

اسفنانی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های مختومه در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز، ۵۷۰ هزار و ۱۵۷ فقره بوده که در مقا یسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۲ مانده پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۹ هزار و ۲۳۱ فقره پرونده بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش داشته است.

تخلف برخی پزشکان و متخصصان داخلی درمانگر

اسفنانی به پرونده‌های تخلفات پزشکی اشاره کرد و در این باره توضیح داد: پزشکان و جراحان در حوزه‌های مختلف سلامت، زیبایی و پیکر تراشی به صورت خارج از چارچوب قانون، مقررات و تعرفه‌های تعیینی، اقدام به درخواست زیرمیزی‌های هنگفت و اخذ وجه اضافه از بیماران در قالب‌های مختلف اعم از پول نقد، سکه، دلار، واریز به حساب شخص ثالث کرده و بیماران نیز در شرایط اضطرار، گاهی با رضایت و گاهی نیز با اکراه اقدام به پرداخت اینگونه دستمزدهای غیرقانونی می کنند.

وی یادآور شد: در دولت مردمی از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا پایان دی امسال، ۴۵۹ پرونده با ارزش ۱۷ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال مختومه شده و متخلفان ۱۴۴ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال جریمه شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در بخش اجرای احکام نیز در این بازه زمانی، ۱۴۲ پرونده مختومه اجرا و ۴۶ میلیارد و ۴۷۷میلیون ریال جریمه وصول شده و ۴۹ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال در حق شاکیان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی به منظور پیشگیری و برخورد با زیرمیزی و اضافه دریافتی پزشکان، رصد فعالیت های غیرقانونی پزشکان متخلف و سابقه دار، تشکیل پرونده و صدور رأی متناسب با مصوبه سران قوا، برگزاری گشت های مشترک ویژه به صورت مستمر در برخورد با پدیده زیرمیزی پزشکان، اعمال مجازات تعطیلی محل در صدور آراء و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان و بیماران برای پرداخت نکردن وجه اضافه به پزشکان بوده است.

صلاحیت تام تعزیرات در پرونده‌های قاچاق ارز

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره ورود تعزیرات به تنش‌های ارزی اظهار داشت: تعزیرات صلاحیت تام در زمینه ورود به مقوله قاچاق ارز را دارد و در هر شرایطی با هر نوع تخلف ارزی برخورد قانونی می‌شود همچنین در قانون نیز این موضوع با عنوان اخلال در نظام ارزی جرم انگاری شده است.

اسفنانی در پاسخ به سوالی درباره عمده‌ترین و پرتکرارترین تخلفات گفت: گران‌فروشی، کم فروشی و تقلب در کسب بیشترین تخلفات بوده است.

هشدار تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه به تخلف بارز تاکسی‌های اینترنتی در زمینه گزینه «عجله دارم» اشاره کرد و افزود: این اقدام مصداق گران‌فروشی و تخلف است و به مدیران و مسئولان این تاکسی‌ها هشدار می‌دهیم.

اسفنانی تصریح کرد: کسی که گزینه «عجله دارم» را می‌زند ، نه تنها زودتر او را به مقصد نمی رسانند بلکه خدمات اضافه به مردم ارائه نمی دهند و این موضوع تخلف است.

وی تاکید کرد: تذکر جدی می دهم که تاکسی های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می کنند دچار مشکل نکنند. چنانچه تخلف گران‌فروشی احراز شود، رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمب واحد مربوطه بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha