۰ نفر

۳۳۰ سالمند مازندران در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲
کد خبر: 823091
۳۳۰ سالمند مازندران در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۳۳۰ سالمند استان در مراکز شبانه روزی و خانه های حمایتی نگهداری می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فریبا بریمانی شامگاه یکشنبه در حاشیه شورای اداری شهرستان عباس آباد، گفت: سیاست سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور مستقل سالمندان در محیط جامعه و در کانون خانواده است.

وی وجود سالمندان را موجب برکت در خانواده دانست و افزود: حضور سالمندان درخانواده ها بسیار ارزشمند است و در آموزه‌های دینی ما نیز به رعایت احترام و تکریم سالمندان تاکید شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نگهداری سالمندان را در خانواده می‌پسندد، تصریح کرد: در برخی موارد سالمندان نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارند که این امر در مراکز سالمندان که با هدف کمک به سالخوردگان و بهبود زندگی آنها راه اندازی می‌شود، محقق می‌گردد.

این مسؤول با توضیح اینکه ۳۳۰ نفر از سالمندان استان در مراکز نگهداری شبانه روزی و خانه‌های حمایتی نگهداری می‌شوند، عنوان کرد: ۷ مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستان‌های ساری، بابل، چالوس، رامسر و عباس آباد در حال فعالیت هستند که دو مرکز مخصوص بانوان، سه مرکز مخصوص بانوان و آقایان و دو خانه حمایتی به بانوان سالمند خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۴ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندی در ۱۱ شهرستان به ۸۳۰ سالمند خدمات ارائه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha