۰ نفر

افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری چه زمانی اعمال می‌شود؟

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 813348
افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری چه زمانی اعمال می‌شود؟

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حق‌پرستاری و کمک‌هزینه مراکز غیردولتی توانبخشی از خردادماه تاکنون بیان کرد: در صورت تخصیص صد درصد اعتبارات مصوب قانون بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه، مابه‌التفاوت دو ماهه اول سال جاری به حساب مددجویان پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فریده باغ‌علیشاهی درخصوص پرداخت مابه‌التفاوت معوقات حق‌پرستاری و یارانه مراکز روزانه و شبانه، اظهار کرد: در ماده ۱۰ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۸۳، مصوب شده بود میزان کمک هزینه پرداختی سازمان به مراکز غیردولتی توانبخشی بابت نگهداری خدمات توانبخشی، آموزشی و... افراد دارای معلولیت در هر سال تعیین و قبل از خرداد ماه هر سال به تصویب هیئت وزیران برسد. همچنین بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۶، با بررسی کارشناسی و منطبق با میزان اعتبار مصوب قانون بودجه، سرانه حق پرستاری و یارانه پرداختی مراکز در هر سال تعیین و مصوب می‌شود.

وی افزود: در همین راستا در سال ۱۴۰۱ با افزایش سرانه به میزان ۵۰ درصد برای حق پرستاری و یارانه مراکز شبانه و ۳۵ درصد برای مراکز روزانه، ۱۲ ماه بر اساس نرخ مصوب پرداخت شد و همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز بر اساس نرخ مصوب، پرداخت ۱۲ ماه تحقق یافت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی با اشاره به میزان حق پرستاری و یارانه مراکز شبانه و روزانه یادآور شد: جلسات بررسی و تعیین کمک هزینه مراکز غیردولتی و حق پرستاری از ابتدای سال در دستور کار سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و انجمن صنفی مراکز غیردولتی توانبخشی بوده است.

باغ‌علیشاهی یادآور شد: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۲، بر اساس اعتبارات مصوب، سرانه با افزایش ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته تعیین و در خرداد ماه سال جاری توسط هیئت وزیران مصوب شد. پرداخت حق‌پرستاری و کمک‌هزینه مراکز غیردولتی توانبخشی از خردادماه تاکنون بر اساس مصوبه ۱۴۰۲ بوده است؛ به‌گونه‌ای که افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون و ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست پرداخت می‌شود.

وی گفت: همچنین هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تا ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند خواهند شد. برای افراد بهره‌مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون و ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در صورت تخصیص صد درصد اعتبارات مصوب قانون بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه، مابه‌التفاوت دو ماهه اول پرداخت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم هوشیار US ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    با سلام واحترام خواهشمندم مسؤلین محترم حق پرستاری معلولین شدید درمنزل با مراکز برابری کنند تامعلولین درمنزل با خانواده به زندگی خود براحتی ادامه دهد با تشکر فراوان